Транспортният министър: Частна охрана и полиция пред всеки пощенски клон

снимка Булфото
Въпросът с неработещите климатици в някои влакове трябва да се отнесе към предишните управляващи, които са купили вагони от Deutsche Bahn втора ръка, но са купени и през посредник, без да осигурят нито поддръжка, нито кой ще ги ремонтира. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов пред Нова тв.
Има недостиг на екипи, които да отстраняват повредите по авариралите вагони.
По време на пиковите периоди на ползване на влакове се налага да бъде включван допълнителен вагонен състав, какъвто обаче няма. Едва в сред средата на следващата година ще има възможност за осигуряване на резервни вагони.
Караджов увери, че от вчера няма постъпили жалби от пътуващи, тъй като ръководители на БДЖ заедно с техници работят директно върху решаване на проблема. От вчера е формиран кризисен щаб за решаване на проблема с неработещите климатици. „В края на март, когато се назначиха групи, които трябва да решат този проблем, разчитахме на собствени сили. Това нещо към днешна дата не е факт, продължават да аварират вагони. Какво се прави в такива ситуации - министърът запретва сам ръце, ако трябва и лично ще ги оправям. Няма как другояче да се справям с този проблем. Работим и по резервен вариант, но той много зависи и от ситуацията с климатиците и как ще намерим надеждна поддръжка на тези вагони", категоричен бе Караджов.
Най-рано в края на 2029 г. ще има влакове, които ще се движат с до 160 км/ч, допълни той.
„Български пощи" ще се справят с обменянето на еврото, убеден е министърът на транспорта и съобщенията. От 15 юли започват обучения.
„Имаме сериозни притеснения, че престъпният контингент ще се задейства при смяната на валутата. Ще имаме и частна охрана, и полиция пред всяка поща", заяви Караджов.
От около 15 години „Български пощи" трупат средно около 1 милион лева неразплатени задължения месечно. „С това работим. Дългът е драстично голям. В момента сме подали нотификация до Европейската комисия и чакам тя да разреши да не се счита за държавна помощ да допълним тези липсващи средства, тъй като те са взети от частни фирми. Най-спешният проблем е да запушим дупката с дълга. Следващият проблем е модернизацията на дейността", заяви Караджов.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!