Тунел "Железница" завършен, но неизползваем

17.08.2022 / 22:56 3

снимка: pixabay

Институтът за пътна безопасност представи доклад относно пътен тунел "Железница", след като извърши на място проверка на него и съоръженията към него, които са част от строителството на лот 3.1 от АМ "Струма".

На 10 август ИПБ е установил, че тунелът е изпълнен предсрочно и е напълно готов за въвеждане в експлоатация.

Двете тръби на тунела са общо над 4 км и са част от строежа на лот 3.1 от АМ "Струма". Съоръжението е с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Изграден е и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм град Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и други, отбелязват от Института, пише Стандарт.

Две много сериозни мостови съоръжения са изградени и към северния вход на тунел "Железница", с което се допълва картината на всичко, което инспектира ИПБ, допълва се в доклада.

От ИПБ уточняват, че всичко това е построено за година и половина от изпълнителя с европейски пари по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Към днешна дата обаче всички тези съоръжения бездействат и не са въведени в експлоатация поради две свлачища, които се намират от двете страни на тунела. От Института подчертават, че за свлачищата се знае повече от година и половина, но до момента не са предприети никакви мерки за тяхното укрепване, за да може да се въведат в експлоатация тунел "Железница" и всички останали съоръжения.

"Оказва се, че за година и половина строителите са построили най-дългия тунел в България, изградили са четири мостови съоръжения, хеликоптерна площадка, обслужващ тунелен път и подпорни стени, а държавните институции в лицето на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят за същия срок две свлачища", обобщават от ИПБ.

 

 

 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
11
4
makeo (преди 1 годинa)
Рейтинг: 33652 | Одобрение: 12922
Ами Кирчовците година и половина се драпаха за макарите. За какво им е да укрепват двете свлачища. А иначе не спряха да плюят по строителите. Пък и като стане инцидент - най-лесно е да го метнат на ГЕРБ и Боко, колко му е. Кой ни сра в гащите - Боко ни сра в гащите. 
❗❗❗ 𝖤𝖡𝖯𝖮𝖠𝖳Л𝖠𝖧𝖳И𝖪 = БЪЛГ𝖠𝖯𝖮𝖬𝖯𝖠𝟥𝖤Ц ❗❗❗
3
9
Мракобес (преди 1 годинa)
Рейтинг: 48588 | Одобрение: -947
Ехехехе те свлачищата не са шега работа, а може да се окаже ,че е по-скъпо от построените съоръжения.
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!
4
1
ас (преди 1 годинa)
Рейтинг: 154260 | Одобрение: 24285
е това е както висчко останало построено от герб неизползваемо и опасно за човешка употреба.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама