Уастник във фаталното рали край Варна: В зоната, в която стана инцидентът, асфалтът беше хлъзгав и износен

07.10.2025 / 00:01 18

кадър: Нова тв

Честно казано, трасето беше с много ниско сцепление. В зоната, в която стана инцидентът, асфалтът беше хлъзгав и износен. По това време на годината температурите са доста ниски, което намалява още почеве сцеплението. Гумите на състезателните автомобили са специални и не успяват да достигнат оптимална температура за сцепление". Това обясни автомобилният състезател Мартин Петков, който е бил участник в тази надпревара, предаде NOVA.

Автомобилният състезател Илия Царски също потвърди, че в отсечката, в която се провежда надпреварата - няма никакво сцепление. "Това е известно от години. Тази отсечка е известна като изключиетлно хлъзгава и няма никакъв "грип" - с други думи няма сцепление. Това, което видях  на видеата, е, че автомобилът с много голяма скорост подскача на неравност, пилотът губи лек контрол, но веднага и много адекватно стъпва на спирачките. Но тъй като няма контакт между гумите и асфалта - той нямаше никаква възможност дори да намали скоростта, за да бъде по-лек ударът". 

По думите на царски една от причините за този инцидент, вероятно е фактът, че вероятно асфалтът по време на тестовете е бил по-тъпъл заради по-хубавото време. "Така че причина е студеният въздух и асфалт. И не на последно място забраната за използване на електрически подгряващи "чохли“ за гумите — забрана наложена от българската федерация, уж в съответствие с екологичните норми в Европа". 

Според автомобилните състезатели най-обезпокояващото в случая обаче не са само техническите обстоятелства, а фактът, че зрители са се намирали на опасно място — външен завой, при това както по време на състезанието, така и по време на съботните тренировки.

"Тези хора стояха там още от събота. Ние, пилотите, не можем да ги изгоним. Можем само да сигнализираме организатора“, обясни Петков. И допълни: "Сигнализирано е. Но колите на този конкретен завой се движат с около 150-160 км/ч". 

Илия Царски подчерта и ролята на маршалите — хората, отговорни за сигурността на трасето. По думите му хора за тази  позиция се оказват недобре обучени и в недостиг. "Те трябва да преминават специални курсове, за да се обучават. Трябва да се изгради компетентен и професионален екип. Трябва да се слуша мнението на опитните пилоти. Само така можем да избегнем подобни трагедии в бъдеще“.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Не бе, всеки може да казва каквото си иска, важното е къде върви и къде - не.
1
2
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
И според теб, този участник няма право да казва това, като аргументът ти е, че обикновен шофьор не може да го използва като оправдание пред КАТ... Ясно. 🤦‍♂️ 
1
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Не съм казал, че шофьорът/пилотът е коментирал хлъзгавия път, а участник. Чети внимателно.
1
2
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
в първия си коментар не казваш това. В първия си коментар правиш паралел между случка на рали и шофьор който да бъде санкциониран по ЗДвП, а такъв е неадекватен, неточен и абсолютно неприложим в темата. Освен това пишеш как пилота си е "поел риска" и намекваш как коментарът за хлъзгавия път е негов, а той не е. До момента шофьорът е казал единствено, при това цитиран от организатора, че е натиснал спирачка, но нищо не е станало. Да смесваш коментар на двама различни пилоти е очаквано от такъв като теб.
1
3
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Аз пак ще кажа това, което съм казал в първия си коментар, че не се е съобразил с пътните условия, въпреки че е било известно за тази отсечка, че не е наред. Поел си е риска, състезание е това. Но да няма оплаквания, температурите били ниски, асфалтът хлъзгав.
0
1
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
защо да "реве"? Щото ти е по-изгодно за тезата? Участвал е в това рали, има опит, питат го за мнение и той го дава. Колко по-просто трябва да ти се обясни? На никого не се оплаква, дава мнение и отговаря на въпрос. Евентуално може да намеква за вина на организаторите, но това е предположение. Дали ще помогне на обикновен шофьор няма никакво значение понеже за обикновен шофьор важат съвсем други правила за движение. Последното ти изречение е неадекватно и не мисля да го коментирам.
0
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Е що риве за асфалта тоя, можеш ли да се аргументираш? ЗДП няма общо в случая, то е ясно.  Ама на кого и защо се оплаква? И ако обикновен шофьор използва такъв аргумент, ще му помогне ли? Отсечката била известна като хлъзгава.  Значи всеки от състезателите го е знаел.  В пустинята маркират ли дупки, хлъзгав пясък, заравняват ли ги и ръсят ли със сол?
1
1
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
какво би се случило с обикновен гражданин няма никакво значение, понеже случаят няма нищо общо със ЗДП, ама нищо. А ти ако искаш и наобратно го напиши.
1
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Сега, бавно обеснявам: у ч а с т н и к ъ т  в  р а л и т о  р а з в и в а  т е о р и я т а, ч е п ъ т я т  б и л  х л ъ з г а в, з а т о в а   с т а н а л а  б е л я т а. а к о  о б и к н о в е н  ш о ф ь о р  с е  о п р а в д а в а  с  т о в а,  д а л и  К А Т  щ е  м у  к а ж а т ,  д о б р е, м о й т о  м о м ч е, и л и  щ е  м у н а ш л я п а т  е д н и а к т о в е? 
1
1
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
a защо изобщо говориш за обикновен шофьор като няма никаква връзка с темата?
1
3
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Не знам на кого пишеш, олигофрен, моят първоначален коментар е, да ти обесня, че ако някой, който не е на рали, а обикновен шофьор, се ботуняса в мантинелата и се жали на КАТ, че асфалтът бил хлъзгав, ще му нахлузят едни глоби и актове, че не се е оглеждал и не се е съобразявал. Участник в рали да реве, че пътят му бил кофти...Хем го познава. Па ти си въобразявай, квот си щеш.
1
1
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
сплескания очевидно и очаквано не е разбрал написаното от мен... Тъпан, когато се прави рали, всяка настилка трябва да отговаря на определени изисквания. Това че никой не се е оплаквал във Франция(за рали Дакар) от качеството на асфалта е зашото в това рали няма състезателен участък на асфалт(ти си тъп и няма как да го знаеш), но дори и да имаше там пътищата отговарят на изискванията и фирмите строящи пътища не са толкова алчни, че да ползват забранени съставки в асфалтирането. У нас редовно стават инциденти и после преасфалтират, за да заличат следите от некачествената настилка. Примери са Своге и на киро тъпото катастрофата до аксаково. И последно, тъпан, нито в един момент пилота причинил инцидента не се е оплакал, че е излетял заради "хлъзгав асфалт". Последното е мнение на други пилоти и го посочват като нещо което им е направило впечатление, а не като оправдание.
1
1
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Още повече,че ралито се води планинско изкачване,а се оказва че по равното не могат да уцелят пътя!!!;)УхиленАнгелче Маршалите къде са дрямали,трябвало е да прекратят ралито до отстраняването на зрителите от опасния участък!!!;)Намусен:errm:
3
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Ралито Париж-Дакар не е вече съвсем „Париж-Дакар“, ами „Дакар“, въпреки че се провежда и в Южна Америка и Саудитска Арабия. В първите издания през Франция се съмнявам по пясък да са карали. За неразбралите олигофрени да кажа, че не съм чувал някой от участниците да се оплаква, че асфалтът/ чакълът/ пясъкът/камъните му били износени.  Иди се оплаквай на КАТ, ако си обикновен шофьор, файда йок. Иначе на рали всеки има пълното право да изхвърчи от пътя, нормално, екстремни условия, гони се време. Ама да не се оплаква, че пясъкът бил хлъзгав. И космосът му тесен и крив.
3
1
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 229219 | Одобрение: 45934
На рали се гони време, а оттам и висока скорост. Не случайно трасето се отцепва и не се допуска движение на други автомобили, освен състезателните. Съвсем нормално е при тези скорости, някой от автомобилите да изтърве завой. Навсякъде по света е така! А това, че винаги има идиоти, които излизат на трасето "да виждат по-добре" не ангажира по никакъв вачин пилота да се грижи за тяхната безопасност! Това е работа на организаторите!!!
1
1
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
Рали Париж-Дакар е с настилка пясък/чакъл/каменист терен. Ралито до Аладжа-та е на асфалт. Ако не знаеш каква е разликата между тези настилки, не е особено ясно защо даваш мнение изобщо. Да очакваш, че рали пилот няма право да излиза извън писта и това би му донесло присъда е абсурдно. Ралитата не се провеждат по ЗДП, там не важи "превишена скорост", "несъобразена скорост", "неправилно изпреварване", "несъобразяване с пътните условия". Т.е. няма как пилот да бъде наказан за горните и е абсурдно(но напълно очаквано) някой палавник да прави подобни сравнения. Ако състезанието е на асфалт, това означава, че терена трябва да отговаря на съответни изисквания за сцепление и качество на настилката. Ако не отговаря, за това носят съответната(предвидена от съвсем друг закон) санкция. За неразбралите ще повторя - ПИЛОТЪТ НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАВА ВИНА ЗА ТОВА, ЧЕ Е ИЗЛЯЗЪЛ ОТ ПЪТЯ!
2
3
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Ако друг направи това на пътя, ще го глобят най-малко за несъобразена скорост и несъобразяване с пътните условия.
0
3
село варна (преди 1 месец)
Рейтинг: 31068 | Одобрение: 628
Що за професионалисти сте, хиляди коли са минали оттам и не са излетели. Несъобразена скорост, малък опит. На рали Париж Дакар да не им правят специална писта. Пишман пилота заедно с организатора са за затвора.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама