"Варнафери" е в ликвидация

27.11.2024 / 11:18 3

Пиксабей

Корабоплавателната компания „Варнафери“, която оперира железопътен ферибот „Варна“, е в ликвидация. Очаква се тя да приключи до края на годината. Това съобщи за Радио Варна бившият управител на компанията Иван Вълчев. Фериботът „Варна“ е продаден на грузинска фирма, която смени името на кораба на „Айа“ и сега прави курсове между Поти и Констанца, обясни той.

Основната причина за съдбата на ферибота е липсата на товаропотоци. ЖП транспортът все повече отстъпва място на контейнерния и автотранспорта, посочи Вълчев. Не на последно място влияние върху обема на превозите и рентабилността на фериботните връзки оказва войната в Украйна, допълни бившият управител на компанията.

Първоначалното предназначение на ферибота е да осъществява железопътно-морски превози по линията Варна – Кавказ, каза той и припомни още, че железопътният фериботен терминал позволява, чрез смяна на талигите, преминаването от европейското към руското междурелсие.

На въпрос има ли шанс да бъде възстановен ферибот "Варна" той направи сравнение с фериботната линия в Бургас, по която се превозват автомобили и камиони към и от Батуми, Грузия с т.нар Ro-Ro ферибот. По думите му във Фериботния комплекс не съществува инфраструктура за разтоварване от камиони, а само за обработка на жп вагони.

Редактор "Екип на Петел", "За нас"


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
Off Road (преди 1 годинa)
Рейтинг: 49802 | Одобрение: 11572
Петково, Варна Фери няма нищо общо с Фериботния комплекс. И не е задължително да се товарят "цели камиони", стоката е в трейлерите. Варна Фери беше дружество между Гелосания и ТИМ, който и да е от двата субекта, надушат ли че не са на печалба - отървават се от активите. В случая, актива ферибот "Варна" купен на старо като недвижима собственост, беше ремонтиран, като едновременно беше удължен и уширен, ако не ме лъже паметта, но пак си остана куц кон. Факт е, че товаропотока е през Констанца, а не през Варна, за което трябва да се благодари на Българската държава за изключително високите такси, плащани от корабите, за да имат привилегията да влязат в изоставените и от Бога български пристанищни съоръжения. Това е истината.
1
0
Радостин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 205576 | Одобрение: 13581
Поредната мафиотоклопка за нас, щото ги търпим. Докога?
Всеки да си получи заслуженото !
1
2
петково (преди 1 годинa)
Рейтинг: 12345 | Одобрение: -2810
Този идиот, изпълняващ длъжността управител трябвало отдавна да е в затвора. И отдавна трябваше във фериботен комплекс Варна да се направи инфраструктура за ро-ро и други автомобилни превози. И да се обясни на този невежа, че на терминала не се обработват товари от камиони, а се товарят и слизат цели камиони с товарите им. И цялата необходима "инфраструктура" е едно шосе, вероятно 100-200 метра и един обикновен бетонен кей, както е по цял свят. Мисля, че с фалита на тази фирма се цели приватизация или концесия на фериботния комплекс и този амуджа ще му бъде управител.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама