Варненският синдром в последните четири години: Хубаво е, но не работи
„Хубаво е, но не е готово“ - с този ироничен израз, дошъл от оправданията на столична община, софиянци се подиграват на неудачните ремонти в столицата. За Варна фразата трябва да звучи по-различно: „Хубаво е, но не работи“.
В събота по Радио Варна кметът Иван Портних даде поредното обещание, че автоматизираната билетна система в градския транспорт ще заработи тази седмица. Нещо, което трябваше да се случи още през 2015, когато започна първия му пълен мандат. Нещо, което 4 години по-късно е все на това ниво, на което беше и преди. Защото Портних всъщност говори само за автоматите в автобусите и тролеите.
Сериозни пари обаче бяха изсипани и за устройствата по спирките. Те не работят, а дали някога ще заработят... Гаранция няма.
Асансьорите на пасарелките по бул. „Левски“ са чудесни, но не работят. Всъщност и асансьорите в подлезите не работят.
Понякога уж ги ремонтират, но хората толкова са свикнали, че не могат да ги ползват, че даже и не се опитват. Долу-горе същото е положението и рампите по подлезите.
През пролетта в Морската градина започна ремонт за милиони, появиха се нови пейки, ново Мостче на желания, подновиха се алеи, оправи се розариума – чудесно. Още по-чудесна беше появата на нови модерни автоматични тоалетни. При тяхното наличие няма да се налага разхождащите се да търчат в храстите при нужда. Минаха месеци, тоалетните... не работят. Варненският синдорм и тук действа неумолимо.
Но само това да беше – електронните информационни табла, осветлението на много места... Списъкът на нещата в графата „не работи“ във Варна може да излезе доста дълъг.
Преди време bTV показа огромната камара гуми под Аспарухов мост. Репортажът предизвика възмущение, но покрай него никой не спомена, че мястото, на което се трупа гумената планина всъщност е съоръжение, изградено с пари по проекта „Интегриран градски транспорт“. Това трябва да е нов обръщач за автобусите на общинския превозвач, който е изграден, но... не работи. Точно както и билетната система по същия проект.
Какъв е смисълът да се прави нещо, което не работи?
Повече е от ясно е – за да се плати и така да се задвижи схемата за оборот на средства от ЕС, от държавата, от бюджета на общината, публични средства, които отиват в корпоративни и частни сметки. А какво получават гражданите? Нещо, което не работи.
Оправдания, обяснения и обещания, че всичко ще се оправи съвсем скоро – това е специалитетът на кмета Иван Портних, който той поднася на гражданите през всичките четири години на първия си пълен мандат. Някои му вярват, други не, но в един момент всички забравят какво точно от всичко неработещо във Варна за кога им е обещано.
Като например прословутата система за видеонаблюдение, ситуацията с която се влачи още от времето на предния кмет Кирил Йорданов. Портних обеща последно през август, че някъде към ноември системата ще заработи... Да видим.
Иначе управляващите постоянно се хвалят, как Варна се модернизира, че става високотехнологичен град с много иновации... Но в последите четири години на практика нищо модерно и високотехнологично не заработи. Само фонтанът на центъра, но и това беше за малко. Сега и той е бледо копие на това, което беше в началото.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!