Въвеждат 30 км/ч ограничение в центъра на Варна

11.12.2024 / 20:33 6

Снимка: Google Street View

Въвеждат 30 км/ч ограничение в центъра на Варна

Това е част от плана за действие за намаляване на шума в града. Отнася се за отделни улици в централната част на  Варна, където е измерено значително превишение на граничните стойности на шума.

Варна има актуализиран план за намаляване на шума. Документът беше разгледан и одобрен на днешното заседание на комисията по опазване и възпроизводство на околната среда към Общински съвет – Варна, пише Нова Варна.

„Планът за действие за управление, предотвратяване и намаляване на шума в околната среда на територията на агломерация Варна“ към Стратегическата карта за шум съдържа подробни анализи на текущото състояние, прогнози и конкретни мерки за ограничаване на шумовото замърсяване. Мерките са разпределени в три групи с краткосрочен, средносрочен и дългосрочен период на изпълнение.

Сред тях е изграждането на шумозащитни съоръжения – прозрачни противошумови бариери на част от най-натоварените варненски булеварди, край заведенията на Морска гара, в близост до Зоопарка и МК „Майчин дом“. Според съветници тази мярка не е особено подходяща за Варна, тъй като освен че ще изисква излишен разход и ще загрозява града ни, няма да постигне желания ефект.

Друга стъпка за по-тиха среда е засаждане на подходяща растителност за създаване на зелени шумозащитни пояси с фокус върху основните булеварди и на местата с интензивен автомобилен трафик. Те не само ще действат като шумоизолатори, но ще пречистват и въздуха, беше изтъкнато в зала „Пленарна“.

Сред мерките е оптимизиране на системата за градски транспорт и ограничаване на транзитния поток, подобряване на организацията на движение – промяна на режимите на светофарите, въвеждане на зелени вълни и др., с цел снижаване до минимум престоите, спиранията и тръгванията на транспортните потоци. Предвижда се пилотно въвеждане на редукция на трафика на товарни автомобили с 50% за бул. „Христо Ботев“, ул. „Девня“, бул. „Цар Освободител“.

Планът за действие включва създаването на Зона с ниски емисии за намаляване на автомобилния трафик в централните части на града и въвеждането на Зона 30, ограничаваща скоростта на движение по отделни улици, където е измерено значително превишение на граничните стойности на шума. Разширяването на системата от велоалеи в града и полагането на нискошумов асфалт по булеварди и главни улици също са част от мерките за намаляване на шумовото замърсяване.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
2
MrVain (преди 14 часа)
Рейтинг: 3076 | Одобрение: -479
Сравняваш Европа със САЩ - различни култури и градско устройство. Тук говорим за скорост в самият град. Специално за Ню Йорк където съм бил имаше места, където беше 40км/ч. Вътре в ЛА около жилищни районни и училища пак е толкова. Като цяло улиците в САЩ са доста по-широки и нещата не са толкова нагъчкани колкото в Европа, където градовете са стари. За Европейските градове е доказано, че ниските скорости са по-безопастни. Има си данни и колкото искаш статии. Ето ти една - None of the European cities that lowered the speed limit to 30 km/h regrets it.
4
1
kris (преди 19 часа)
Рейтинг: 399201 | Одобрение: 68536
Мр Вейн, живях в Щатите повече от 30 години и мога да ти кажа, че там вместо да намаляват скоростта я увеличават за да се намали трафика....Ниска скорост означава повече замърсяване на въздуха и повече изнервени шофьори, което е предпоставка за аксиденти.....В САЩ в градовете се кара със 60, на места с 80 км/ч, а по магистралите вътре в гарада със 140 км/ч.....ако е възможно, защото в час пик пак има трафик заради светофарите, или връзките с другите пътища.....Където е възможно изграждат още ленти за облекчаване трафика....Варна е супер тесен град в центъра и невъзможност да се направи това.....И какво правят кретените в Общината ? Точно обратното на каквото трябва !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
3
MrVain (преди 22 часа)
Рейтинг: 3076 | Одобрение: -479
Ганьо пак пише глупости и рИве, защото не може да кара бързо с немския таралясник на по 20+ години. За къде бърза само той си знае. Ама как така ще го ограничават! В Париж, Брюксел, Мадрид, Амстердам, Стокхолм и т.н, на повечето места ограничението е 30км/ч, някъде 40 км/ч. Всички са идиоти, само Ганьо не е. 
2
1
Пиша на кирилица (преди 1 ден)
Рейтинг: 11352 | Одобрение: -538
Е те най-шумни са дизелите като стоят на едно място защото оборотите им са ниски. Как ще се борят с шума като ги карат да пъплят идея си нямам.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
kris (преди 1 ден)
Рейтинг: 399201 | Одобрение: 68536
Да я свалят на 5км/ч, че да си бутаме колите бе.....Ебати идиотите !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
4
0
Нане (преди 1 ден)
Рейтинг: 31218 | Одобрение: 5553
Големи простаци управляват Варна. И са много и не можем да ги изгоним. Нахални ,некадърни. Искам да сложат на моста 30 км и да стигне до Приселци и до партийния дом ( обюината )

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама