Журналистът Явор Дачков нападна Кирил Петков: Бизнесът му е шашма за 30 лева
Кадър БНТ и Нова
Журналистът Явор Дачков обвини Кирил Петков, че бизнесът му е шашма.
Ето какво пише той:
"Когато една шашма е опакована с Харвард е по-готино, отколкото лечителките по кабелните телевизии, но на практика става дума за една и съща измама по същество. Просто първата е с по-голям размах. Кирил Петков преди година и половина: След сериозни тестове в Харвард създадохме единствения био вегански пробиотик на капсули и таблетки като с доказани антибактериални свойства към болестотворни бактерии. Използвахме бактерията Lactobacillus bulgaricus GLB44, изолирана от кокиче, но след това я култивираме в морковен сок”, разказва 39-годишният българин." П.С така наречения "продукт" на Кирил Петков се продава по 30 лв. и е напълно безполезен."
Дачков е споделил статия от Вести, където пише:
"Кирил Петков е достоен българин, който успя да направи впечатляващо откритие, с което прослави България по целия свят.
Той създава пробиотик, който е базиран на българския щам на „Лактобацилус Булгарикус”, култивиран не в млякото, а в морковен сок. Продуктът е изключително популярен в САЩ, Канада, Франция, Англия, Австрия, Япония и Румъния.
Кирил завършва магистратура в Харвардския университет и е в топ 10 на неговия випуск. Работи с проф. Майкъл Портър в изработване на секторни политики за икономически растеж.
Той е управител на ПроВиотик АД – българска фирма, която успява да се реализира успешно на американския, европейския и азиатския пазар, чрез създаване на иновативни био продукти в координация с български и световни учени.
“ПроВиотик започна като иновативно решение за компания за биофрешове Juice press, за да предотврати появата на вредни бактерии в тях. След сериозни тестове в Харвард създадохме единствения био вегански пробиотик на капсули и таблетки като с доказани антибактериални свойства към болестотворни бактерии. Използвахме бактерията Lactobacillus bulgaricus GLB44, изолирана от кокиче, но след това я култивираме в морковен сок”, разказва 39-годишният българин.
Така кокичето е първоизточникът, но ПроВиотик добива бактерията си в индустриални количества върху морковен сок, който реално се заквасва."
Продуктът става изключително популярен и дори една от най-уважаваните и влиятелни телевизионни водещи Опра Уинфри го избира в топ 20 на продуктите, които ползва.
“Бяхме много горди от това, защото даже не сме платили за тази огромна реклама – тя просто стана почитател на продукта”, посочва Кирил.
Петков е на мнение, че ако съчетаем иновацията с корените ни, от България могат да излязат много конкурентни продукти, които не само да са успешни на външните пазари, но и да дават положителен имидж на цялата ни страна.
“Много си харесвам работата. По цял ден съм заобиколен от млади хора, с които мислим заедно иновации, които могат да променят хранителния и фармацевтичния сектор. Всичките наши продукти са полезни, природни и с гордост заставаме зад тях. Аз лично ги давам на моите деца. Това ми дава стимул с радост да ходя на работа”, категоричен е той.
Скоро компанията разработва и стартира няколко нови продукта. Един от тях е кардио пробиотик, с който през регулация на чревната флора и използването на транс-ресвератрол, може да понижи холестерола.
В хранителния сектор, очакват да приложат нов метод за премахване на нитратите и нитритите от сурово сушените колбаси.
“Представете си луканка без „Е-та“, и вместо вредни химични консерванти да използваме само и единствено добра бактерия, която да запазва месото от разваляне за 6 месеца”, посочва Кирил.
Петков е един от тримата основатели на Харвардската програма в Софийския университет. Той и останалите преподаватели обучават доброволци и лично финансират ежегодните им разходи към Харвард, така че най-добрите български студенти да могат да се включват в програмата, без да се изисква допълнително заплащане от тях.
“Много обичам да преподавам. В харвардските курсове всяка година избираме 60 студента от 400 кандидата, на които преподаваме курса на проф. Майкъл Портър – микроикономика на конкурентоспособността, както и курса, който моят приятел и съосновател Асен Василев преподава в Харвард”, обяснява той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!