Защо във Варна има задръствания и как да се избегнат? Специалисти дават идеи в нов Генерален план за движение

09.01.2018 / 14:52 17

Във Варна трябва да има основни кръстиовища на две нива, липсата им е основната причина за задръстванията в пиковите часове. Съществуват само 8 броя транспортни възли от този тип, констатират специалисти, които са изготвили нов Генерален план за организацията на движение на територията на община Варна.


Проектът новия документ е приет в края на декември от Експертния съвет по устройство на територията, пише Морето.нет. Посочени са пет задължителни точки и 5 пожелателни. Екипът препоръчва изпълняването на 7 кръгови кръстовища, които да заменят светофарното регулиране. Някои от тях са в близост до централната част на града, а останалите в периферията.

 

От плана става ясно, че Първостепенната улична мрежа (ПУМ) е над 125.6 км. Най-голям процент са четвъртокласните пътища. Те са над 50% от посочената група. Планът дава предложение за промяна класа на някои от улиците.

„Липсващите направления-североизток – югозапад от първи и втори А клас видимо създават големи проблеми на съществуващата Първостепенна улична мрежа а това означава и неуправляем процес за поддържане на мрежата- в това число плътен час пик от 08.30 до 10.00 часа и от 16.00 до 19.00 часа, колонно движение и частични задръствания. 40% от съществуващата ПУМ няма технически характеристики за прогнозния си клас. 10% от работещата като главна улична мрежа е второстепенна (например ул. „Кап. Райчо“, ул. „Георги Бенковски“ и др.)“, се казва в проекта.

Плана дава идея за допълване на повече от 20 хил. метра велоалеи към вече съществуващите. Предлага се част от тях да тръгват от Галата и да стигат чак до Виница. Става ясно още, че над 50% от настилките на тротоарите са в добро и отлично състояние, но 37 хил. квадрата липсват или никога не са полагани.

„Отсъства пряка специализирана връзка между Пристанището и Острова от една страна и изходящите артерии и западната промишлена зона от друга страна, поради което целият товарен трафик между тези райони се осъществява през северния възел на Аспаруховия мост и ул. „Девня“. Не е осигурена необходимата улична мрежа и техническа инфраструктура в квартал „Бриз“, вилните зони „Св. Никола“, „Руски окопи“ и „Траката“, които бързо и интензивно се застрояват. Отсъства отговаряща на процесите на активна урбанизация улична пътна мрежа в най-северните и най-южните части на територията на общината“, са част от констатациите на проекта.

 

 

Всяка минута очаквай новина в PETEL.BG!

Публикувай директно всичко в групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието! 

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
2
kiko (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
  stiga s tiq veloalei.......koleletta - na patq...nqmat mqsto na trotoarite...
9
0
2018 (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Много глупав доклад без кокнретни предложения, а само глупави такива. Направен про форма и да се вземат едни пари. Тези дето са го писали са същите дето проектират бул. Левски! Като направиха Лидъл на Мир и Била на околовръстното и станаха големите задръствания. Тия магазини не са където трябва. Едно време се спазваше да няма изходи на по-малко от 50 метра един от друг -сега да през 5 метра! Е как няма да има задръствания. Изходи на блокове и магазини за ППС към главни улици не трябва да има! Защото така се наруваша трафика при маневриране. Всички паркинки на главни улици също водят до увеличаеане на задръстването - защото пак има много маневри при паркиране и като спреш да ги чакаш - ето ти задръстване.
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Нали не си забравил за венерическото ми заболяване ?;)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Путьо Маринкин, след 15 г., живот и здраве ще съм се устроил на Дарданелите, а пък сега разполагам с шофьор и служебен автомобил.
1
1
Марио Ангелов (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Хубаво би било, един ден да се работи и в тази насока.;)
4
2
Mercenary (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
ПМ и Mercenary е един е същ злостен и подъл трол.
4
3
ПМ (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Че ти първи ще останеш без кола, бахуре!И след педнадесетина годинки и без книжка ...!Ухилен
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Като закупят и от варненската община газ анализатори за изгорелите газове от колите ще се реши 50% от проблема, другите % проценти, като се отнемат свидетелствата за управление на МПС на водачи над 60 г. и задължително на кифлите и нЕкви техни аналози над 45 г.
9
0
дааам (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Трябва мисъл - кмета Потник стана българин преди 7-8 години, че да го вкарат депутат и после кмет. С такива селяни и чужденци, няма как да има нормален град!!!!! Те идват от село и си мислят за селото. Не им дреме за Варна. 
7
0
gffgdfgd (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Те първо да асфалтират улиците после да мислят нови
16
3
БАЙ ХОЙ (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
как точно ме стимулират да ползвам градски транспорт ? Аз жена ми и две деца до центъра и обратно - 8/ ОСЕМ/ лева ! То с такси е по-евтино , а с моята кола ще слезем три пъти ! И проблема не са многото коли , а малките/тесни/ улици ! За сравнение вижте стара Варна - когато е била 5о 000 и са се движили с каруци колко е било широко стъргалото / днешния Владислав/ и колко са сегашните улици след реконструкции про 500 000 град !!!!
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Защото се строят само молове и кооперации, никой не е разширил или построил нови булеварди и улици. Няма далновидност в проектите! Римляните са правели първо пътищата и то широки, да служат и за в бъдеще. Погледнете пътя за Виница и основните "булеварди" между 16,30 и 19,30 часа, по обяд също. Ден да мине - друг да дойде е цялата работа.
6
7
Mitko (преди 9 месеца)
Рейтинг: 1356 | Одобрение: 226
"Във Варна трябва да има основни кръстиовища на две нива, липсата им е основната причина за задръстванията в пиковите часове." Пак некомпетентни хора раздават съвети. Основната причина на задръстванията е много очевидна, твърдо много коли в града.  Трябва мерки за стимулиране на исползване на градски транспорт и мерки за антистимулиране за исползване на коли в града. Това е. Къде моите 135 хил. лева без ДДС ? Усмивка
12
4
Mercenary (преди 9 месеца)
Рейтинг: 28409 | Одобрение: 9034
Хвърковат транспорт трябва за Варна!Хем дупките няма да са проблеми.
25
0
аман (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Не ни трябва ГЕНЕРАЛЕН, а ГЕНИАЛЕН план, за да се реши проблема с трафика във Варна. Ама като знам какви гении населяват сградата на общината и веднага ми светва кога ще се случи това.
30
1
пишман експерт (преди 9 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Христо Смирненски 2 от магазин Кауфланд посока затвора.Огромен тротоар в дясно на мястото на който може да има и тротоар и платно.Тогава ще има платно за надясно, платно за направо и наляво и платно за наляво.Огромните задръствания ще изчезнат.
21
3
plabov1080 (преди 9 месеца)
Рейтинг: 50776 | Одобрение: 7211
А за втори мост през канала - нито дума....
plabov
Напиши коментар

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2018 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама