Бурна реакция срещу кмета Портних за пристанище Варна-Изток! Ти ли ще си "убиецът на порта"? Хората коментират – 900 работници и 300 фирми ли са по-важни или още чалга?

11.06.2019 / 10:39 19

Изказването на кмета Иван Портних за бъдещето на държавното пристанище Варна-Изток разбуни духовете в морския град и предизвикаха много коментари. Както „Петел“ съобщи вчера, кметът заяви категорично, че терминалите трябва да "се преместят".

Място за преместването, както и средства няма. 

Така че по пътя на логиката "преместването" на този етап може да значи единствено "закриване". 

При липсата на друго място за извършване на товаро-разтоварните дейности, думите му породиха много интерпретации. Ето какво заяви кмета на Варна Иван Портних пред „Капитал“:

"Смятам, че на пъпа на града е абсурдно да се товарят зърно и скрап - защото това е дейността на пристанище Варна-изток. Прахът, замърсяването на въздуха, тежкотоварният трафик, зърновозите, задръстванията по Аспаруховия мост и по бул. "Девня", разбитата улична инфраструктура са само част от последствията. И печалбата за държавата е много по-малка от нанесените щети. Така че пристанищните дейности трябва да бъдат преместени, повтарям го от шест години и позицията ми е ясна и категорична."

Публикацията в „Петел“ предизвика остри коментари. Един от тях е особено задълбочен и подробен. Публикуваме го без редакторска намеса:

"През последните над четири години кметът на Варна Иван Портних дъвче една и съща мантра, свързана с варненското пристанище.

Според градоначалника, терминал Изток трябва да бъде преместен. Никой в държавата обаче не споменава и думичка за евентуалното място, където да се прехвърлят мощностните на зърнената врата на България.

Това навежда на мисълта, че вероятно не става дума за преместване, а закриване.

Именно водената агресивна политика и изказвания на кмета накланят везните, че целта е буквалното убиване на държавното предприятие, а зад невиждания в международната практика метод ясно прозира желанието за облагодетелстване на частни пристанищни оператори.

В терминал Варна – Изток работят около 900 души, а други над 300 средни предприятия осигуряват прехраната на своите служители. По много груба сметка излиза, че поне над 30 000 варненци и жители на областите Добрич, Шумен и Разград, разчитат на съществуването на Варна – Изток.

Така наречената „социализация“ на пристанището е чиста форма на удушаване на тази индустрия и заменянето й с бързооборотната със заведения.

Впрочем в първоначалните планове, популяризирани още от предшественика на Портних, нямаше нито едно заведение, а много зеленина, пейки и игрища. Типично по нашенски, следвайки постулатите на чалга-културата, идеята се изроди до това, което имаме в момента и което според кмета е „любимо място на варненци“.

Със сигурност е любимо място, но не за майките с колички...

В агресивната си кампания срещу пристанището, кметът изрече и куп небивалици, най-вече хвърляйки обвинения, че пристанището е виновно за трафика на тежки камиони.

Случайно или не, кметът не споменава и думичка за общоизвестния факт, че камионите, които задръстват крайезерните артерии обслужват и редица други фирми – пристанище ПЧМВ, Булярд, Булпорт, пристанище Одесос, Военноморска база, както и десетки предприятия на островната зона.

Твърде удобна е опорката на Портних за камионите на Изток, без да съзнава, че по този начин засилва съмненията за своите намерения. След очакваното „убийство“ на терминал Изток, товарите ще се преразпределят към останалите пазарни играчи, но това в никакъв случай няма да подобри трафика.

Не е ясно и защо не се допуска осъвременяване на технологиите за обработка на кораби, с което ще се събори и опорката на кмета, свърза с чистотата на въздуха.

Впрочем, ако кметът е заинтересован от чистотата на въздуха трябва да обвини западния вятър, носещ от девненската индустриална зона всичко друго, но не и планински въздух.

Друга от опорките, която кметът пусна наскоро в платено от ГЕРБ интервю е, че предстои удълбочаване на каналите към Варна – Запад. Това е не само неточно, но и абсолютно невярно, тъй като по тези канали плават кораби към още няколко пристанища и ще плават към други, които в момента се строят.

Държавата не отделя стотици милиони за удълбочаване заради пристанище Запад, трябва много добре да знае кметът, пропускащ да спомене на избирателите си, че преместването на Източния терминал в езерото е невъзможно, тъй като достъпващите го в момента кораби не могат да преминат под ограничаващия ги Аспарухов мост.

За политиканстването по повод втория мост над езерото, оставаме мечтите на избирателите на кмета да видят реализацията му.

Политиката на ГЕРБ, убиваща терминал Варна – Изток, ще прати нашия пристанищен града в още по-долни позиции в Черно море.

Тук ще се обработват само малки кораби, способни да преминават Аспаруховия мост, целият останал трафик ще се пренасочи към Бургас и Констанца, а Варна ще изчезне от пристанищната карта на Черно море, където в момента заема 6-а позиция, според чуждестранни анализатори. Водената от Портних политика по заличаване на пристанището ще го нареди на място, което историята никога няма да му прости.

Напът е да бъде запомнен като кметът, който уби най-голямото пристанище в страната."

 

ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗГОТВЕНИЯ ОТ ГЕРБ ЗАКОН ЗА ЦЕНЗУРА НА МЕДИИТЕ В ИНТЕРНЕТ СПИРАМЕ ВЪЗМОЖНОСТТА ЗА ПИСАНЕ НА КОМЕНТАРИ БЕЗ АВТОР В САЙТА!

ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА, МОЛЯ, РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ ЗА СЕКУНДИ ТУК - https://petel.bg/registration.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
13
Варна (преди 6 дни)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
Като гледам троловете на ГЕРБ как скочиха за унищожаването на пристанището значи 100 % Портних готви закриването му. Хайде в пристанището вдигайте се иначе ще последвате съдбата на ТЕЦ Варна, БМФ и другите големи варненски предприятия които бяха затрити в интерес на олигарсите. 
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!
12
6
Снайпер (преди 6 дни)
Рейтинг: 3174 | Одобрение: 1804
Портних си е чалгаджийче обича да пие до безпаметност и да пада под масите. Не може да взима решения.
38
32
n eXu s (преди 6 дни)
Рейтинг: 54114 | Одобрение: -54361
Здравето е по-важно от тъпото пристанище, откъдето се внася дрогата!
Shqipëria dhe Bullgaria në zemrën time. Dy vende të lashta të mëdha. https://www.youtube.com/watch?v=MTScExDUBJM
10
9
Варна (преди 6 дни)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
Вампиро, я обясни от какви мутри трябва да се тържи паркинга на пристанището? Да прав си, че е безумно тази дейност да е в частни ръце, обаче имам чувството, че намекваш, че проблемът е, че са бургаски. те и бургаски не са. не си много запознат. Но знаеш ли че всички паркинги в града се държат от някои дори тези на общинска земя или на летището. от тях не трябвали да отиват парите за града? знаеш ли колко терени общински и държавни бяха подарени на тоз и оня. не бих ги нарекъл мутри, но е малко странно, че точно за паркинга на пристанището правиш проблем.
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!
22
2
vampiro (преди 6 дни)
Рейтинг: 478 | Одобрение: 138
До Варна: Всеки в този град има собствена легенда за събитията, които са се случили или са щели да се случат. Единственият факт сега е, че паркингът на пристанището не е редно да се държи от бургаски мутри. За заведенията и атрактивната зона всеки си има мнение - на едни им харесва, на други вероятно не. Но парите от този паркинг можеха да отиват за града. 
Ако си прекалено уверен в себе си, значи си глупав!
27
16
Yann (преди 6 дни)
Рейтинг: 31133 | Одобрение: 13363
Мислите ли, че Портних взима такова решение самостоятелно? Ако не е така, то кой му го диктува и защо? Отговорите са лесни: диктува му го тиквата, щото обслужва интересите на Доган, който му е поддръжник на кворума и му помага да приемат или отхвърлят неудобни закони. Сега ще видите какво ще стане със субсидиите. ДПС са против, ВМРО също. ГЕРБ ще галсуват "по съвест" - т.е. една част ще са против. БСП ще останат без пари, ако няма субсидия, щото не са във властта и не крадат, а тая тежка машина на Позитано иска поддръжка, която нямат. Нямам против минусите, но нека някой ме обори с факти.
НЕ на Истанбулската Конвенция! Слабите се стремят към ред. Силните владеят хаоса.
19
2
Смотан сайт (преди 6 дни)
Рейтинг: 1928 | Одобрение: -197
Решението е нов мост над езерото до Казашко, част от АМ "Черно море" и реконструкция на Аспарухов мост!! Новото пристанище Варна-Изток трябва да е до Сухото пристанище, част от най-голямата индустриална зона на Варна! Нов терминал за зърно, въглища, дървен материал и метали, жп и автомобилна връзка с ул. Девня и готово! Колко контейнеровоза са високи повече от 52м и с газене по-малко от това на канала? Само да напомня, че проектът тази част от Пристанище Варна да стане атракционна, беше от времето на толкова оплютия от Вас бивш кмет Кирил Йорданов. По негово време одобриха проекта за естетизация на централната градска част, както и беше подписан договора за новита автобуси и тролейбуси! ;) 
Истината право в очите
12
7
Дзън Дзън (преди 6 дни)
Рейтинг: 340 | Одобрение: 30
Защо статията не е подписана от автор?
18
26
lexus (преди 6 дни)
Рейтинг: 12 | Одобрение: -8
По-скоро съм съгласен с кмета. Нека бъдем реалисти- в кой град по света, в центъра има товарни пристанища? Спокойно може да бъде изместено някъде другаде в езерото, ако Варна- запад не може да поеме и тези дейности. Пък, който сега си работи, ще си работи и тогава. Все пак, някой трябва да обслужва и тази дейност. 
34
13
:) (преди 6 дни)
Рейтинг: 3134 | Одобрение: 1724
Пак го казвам: мръсен, мазен гербаджия. Който няма никакво място като кмет или каквото и да било, нито във Варна, нито където и да е другаде. Трябва да му се търси сметка и да се маха. Изобщо както и цялата герберска пасмина, плъзнала като паразит.
34
10
Atna (преди 6 дни)
Рейтинг: 3693 | Одобрение: 1728
Сега пък пристанището било виновно за лошата инфраструктура. Изглежда че целият град е пристанище защото всички е на дупки като след война.
37
17
Варна (преди 6 дни)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
Портних осра цялата идея за отварянето на пристанището, която не беше негова разбира се. Идеята беше да има морски музей, игрища за масов спорт, яхтени кейове, а той го превърна в чалгарница. А и идеята не е била за унищожаване на пристанището а за преместването му, за което май едни милиони бяха дадени от ГЕРБ на ТИМ за проектиране до Максуда. Какво стана там, а? 
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!
29
6
хехе (преди 6 дни)
Рейтинг: 1046 | Одобрение: 686
"отворената", "обществена", "атракционна" зона на пристанище Варна-Изток беше такава съвсем за малко. вече е погълната изцяло от заведения - останалото паркинг. това е. нищо чудно, че Тол шипс се отказаха от Варна...
29
10
владо (преди 6 дни)
Рейтинг: 9943 | Одобрение: 6103
усвояване, усвояване, усвояване........
37
16
Варна (преди 6 дни)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
В общината се говори че се гласи проект за събаряне на ведомствените блокове в които живеят стотици служители на пристанището, за да се прави опера там. Ама вий спете. Утре няма да имате дом, но ще ходите на опера с участието на Фики и Тони Стораро 
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!
45
18
Варна (преди 6 дни)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
Портних обслужва интересите на Доган и Пеевски. "Преместването" на пристанището което е чисто закриване ще даде на Доган монопол над изнасянето на зърното от България през терминала на ТЕЦ - Варна. Затова правят и удълбочаването на езерото със 100 милиона от държавата. за да стигат корабите до ТЕЦ-а. Заиграването на Портних с Пеевски се вижда и в сделката за Дупката в центъра. Платиха на Гергов 43 милиона лева със Слънчев ден, а така със сложна врътка Пеевски се сдоби с курортния комплекс. Тъй че Портних да не се прави на тапа, а да си каже истината. Ще му олекне на душичката като си признае греховете
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!
40
6
Радослав (преди 6 дни)
Рейтинг: 742 | Одобрение: 217
Ама те хората са го измислили и направили и го развиват "железопътен транспорт" му казват . За да не ти разбиват камионите инфраструктурата и ,за да не стават задръствания и т.н. Но вместо да го развием като транспорт ,защото е евтин и печеливш ,ние го затриваме...и сега заради това и не само ,ще закрием пристанището. За да има още кръчми и кебапчийници да заговява народа и да мята салфетки...вместо това да е кът за отдих. Тихо спокойно място да седнеш до морето с пейки и зеленина и детски площадки. То стана пореднаото място на шум ,коли ,смрад на кръчми  и дефилиращи  кифли и господа с джипове...и буните искаме в кръчми да превърнем ...и се чудим защо имало отлив на туристи ????Ами цигански кръчмарски град с лоша инфраструктура и без никаква мисъл за пешеходци...Да живее криворазбраната демокрация....!!!
Губим България ,хораааа....
17
14
Коши (преди 6 дни)
Рейтинг: 90 | Одобрение: 30
Петел, вие вече официално пласирате удобни на дпс тези, така ли?  От доста време Папазов се опитва да облъчва със същата теория, като тази, която прокарвате и всъщност вчера опровергахте, но днес пускате отново. Може ли да изясните позицията си и не ми излизайте с номера за обективна журналистика, защото това е всичко друго, но не и обективно излагане на факти. Особено след като самоопровергахте вчера. 
46
21
Варна (преди 1 седмица)
Рейтинг: 59684 | Одобрение: 31849
а тъй, пишете истината. да си знае мястото кметчето. и за сервитьор не бих го взел, тръгнал пристанища да закрива
ОСТАВКА НА ПОРТНИХ И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2019 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама