Голяма промяна за всички шофьори над 65 години

04.01.2024 / 10:51 8

Булфото

В Европа се очаква засилване на контрола върху "възрастните" водачи - става дума за хора на възраст над 65 години, за които ппрез януари 2024 година се очаква давлязат в сила нови разпоредби.

Шофьорите на възраст над 65 години ще трябва да преминат психологически преглед за подновяване на свидетелството за управление.

Целта на нововъведенията е повишаване безопасността на пътя, предаде Факти.

Това е част от дейностите на Европейския съюз в рамките на проекта "Vision Zero", чиято цел е намаляване на броя на пътнотранспортните произшествия и в резултат на това - смъртните случаи.

Психологическите тестове пък ще имат за цел да открият възможни проблеми с концентрацията и да оценят общото психическо състояние на възрастните шофьори. В случай на отрицателен резултат ще бъде невъзможно да продължите да управлявате автомобила.

В бъдеще не се изключва въвеждането на курсове за повишаване на квалификацията за шофьори над 70 години. Европейската комисия не изключва и издаването на документ на възрастните водачи за по-кратък срок - например за 5 години.

Някои експерти предполагат, че хората над 75 години също трябва да бъдат преглеждани всяка година. Шофьорите на възраст между 65 и 75 години ще трябва да минават преглед на всеки две години.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Серж (преди 4 месеца)
Рейтинг: 165051 | Одобрение: 32351
А това не е ли дискриминация над възрастните хора? Те след 65 години в "подчовеци" ли се превръщат?...Нещо еврогейските ценности, май...А?...:wassat:
5
1
сладкаря (преди 4 месеца)
Рейтинг: 6120 | Одобрение: 1470
Психологически тестове, трябва да се правят на ДЕПУТАТИТЕ, а не на шофьорите навършили 65 години, които са с богат опит и стаж и са с най малък процент в ПТП.
3
0
Dooobre!!! (преди 4 месеца)
Рейтинг: 16955 | Одобрение: 6445
Сетих се за един пресен пример. Дали над 60-годишният Ферарио Спасов беше виновен за катастрофата, в която загина, или 24-5 годишния мангал, който нищо не работи, но има луксозен мерцедес и "бръмчи" с над 140?????? А, между друготг, както стана ясно, мангалът вече е с неизвестна локация... Правосъдие и справедливост са две думички, които са непознати за нашата съдебн система...Болест
Да живей България!
2
0
Пиша на кирилица (преди 4 месеца)
Рейтинг: 7808 | Одобрение: -82
То това е в прерогативите на Шенген , ама там не ни искат. Затуй ние тука, ще си караме по нашите правила.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
4
0
Серж (преди 4 месеца)
Рейтинг: 165051 | Одобрение: 32351
Нали знаеш, че статистиката ще я "стъкмисат" така, че ще изкарат възрастните шофьори единствените виновници за катастрофите по пътищата...Пак ще се правят едни пари...Такси, молби, заверки и прочее...Гняв
4
0
Голям праз (преди 4 месеца)
Рейтинг: 35331 | Одобрение: 5896
Ако ще са такива изискванията за водачи над 65 год., то на тези под 65 год. трябва на всеки 3 или 6 месеца да им правят тест за наркотици, а на мотоциклетистите - здължително психотест на всеки 6 месеца!!! Лошото е, че не се дава статистика колко процентно са нарушителите на правилата за движение по възраст, например % за възраст м/у 20 и 35 год., м/у 35 и 50 год., 50 и 65 год., и над 65 год.!!! Също е важно и колко са общо водачите в съответните групи!!! След направата на такава статистика, анализят ще покаже  опасността по групи!!!
5
0
Ando (преди 4 месеца)
Рейтинг: 2631 | Одобрение: 651
Ооо, да! А тези под 65, надрусани и пияни, те не създават никакви опасности на пътя!Да не говорим за келешите с къси п@шки, дето карат скъпите коли, за които не са се мъчили! Решиха проблемите с тая измет, сега се хванаха с възрастните, които процентно са с най-малък брой автопроизшествия, защото не се друсат и не се перчат на пътя. А и са карали истински, не проформа шофьорски курсове.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама