ИПБ: Повече жертви на пътя след въвеждането на контрола чрез средна скорост и обезопасяването на опасните участъци

03.11.2025 / 10:02 5

Пиксабей
 
След въвеждането на контрола чрез средна скорост, обезопасяването на 36 участъка с концентрация на ПТП и приемането на 43 извънредни мерки само за два месеца (септември и октомври), броят на загиналите е нараснал с 15,2%. Това сочи становището на Института за пътна безопасност.
 
По данни на екипа за първите десет месеца на 2025 година загиналите при пътнотранспортни произшествия (ПТП) са 370 души — точно толкова, колкото са били и през същия период на 2024 година.
 
"Парадоксът е, че преди влизането в сила на най-мащабните промени в Закона за движение по пътищата (в началото на септември) загиналите са били с 14 души по-малко в сравнение със същия период на 2024 година.", посочват от ИПБ.
 
Заявената от правителството цел — намаляване на жертвите с 20% — не само няма да бъде изпълнена, но по всяка вероятност ще се наблюдава увеличение на жертвите на годишна база. Подобен ръст не се е случвал от 2021 година насам, се посочва още в становището на пътните експерти.
 
Ето какво отбелязват също експертите от ИПБ:
 
В същото време, от началото на годината са наложени глоби по Закона за движение по пътищата за над 200 милиона лева.
Над 1 милион нарушения са установени само за превишена скорост.
 
Единственият реален ефект от предприетите мерки е повишаване на бюджетните приходи, за сметка на 370 загинали български граждани.
 
Народните представители, в синхрон с правителството, се надпреварват кой ще внесе по-„иновативни“ (малоумни) промени в нормативната уредба, касаеща безопасността на движението по пътищата.
 
Институтът за пътна безопасност за пореден път сигнализира министър-председателя, че отговорността за управлението на риска от ПТП е лично негова.
 
Констатират се системни проблеми:
 
• Не се връчват електронните фишове за средна скорост (МВР има сериозни организационни проблеми с обработката на информацията).
• Координационният център работи като информационен.
• ДАБДП се превърнала в агенция за обществени поръчки.
• МВР се грижи за приходите в държавата.
• МТС все още е на концерта на Роби Уилямс.
• АПИ харчи милиарди левове в хаос, без визия и мисъл за безопасни пътища.
• Корупцията е властелинът, с когото всички се съобразяват.

 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
1
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Ползата ще я види когато някой те нацепи, двете коли са в движение, не си признава вината и не попълва протокол за ПТП. Тогва идват и праскат акт за ПТП.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
1
0
Burton (преди 1 месец)
Рейтинг: 31967 | Одобрение: 3952
a каква е ползата от тях ако не са на пътя? 
2
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Важното е аптечка и пожарогасител да имаш,фаровете да светят и средната скорост да е в норма!!!;)Ухилен:devil: А че караме през трапове по платното, то е за намаляне на скоростта и увеличение на сигурността!!!;)УхиленАнгелче
0
4
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Защо трябва да са на пътя? За да дишат изгорелите газове или някой да ги претрепе докато не знае как се кара автомобил?
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 541398 | Одобрение: 101448
Докато КАТаджийчечата правят снимки, вместо да са на пътя, така ще бъде....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама