Инж. Пецински, проектант на Аспаруховия мост: Състоянието му е критично, изисква спешен ремонт

07.11.2025 / 13:43 7

Петел.бг

Състоянието на Аспаруховия мост остава критично и изисква спешен основен ремонт. Това заяви инж. Иван Пецински, един от проектантите и строителите на съоръжението, в ефира на Радио Варна. Той припомни, че е бил част от проектирането на моста още през 1972 г., а строителството му е започнало на 8 септември 1973 г. и е завършило точно три години по-късно – през 1976-а. 

Според инж. Пецински носещата конструкция в момента е стабилна и годна за експлоатация, но въпреки това е необходим спешен ремонт. Ако не бъде поправена тази корозия на армировката, която наблюдаваме, следващата стъпка е да се затвори мостът. Разбира се, това няма да е в утрешния ден, но това следва, допълни специалистът. Ако пилотите не бяха изправни, вече щяха да се наблюдават пропадания, но такива няма. Проблемът е в бетоновите покрития и корозията на армировката. Последните сериозни ремонти са извършвани през 1992-1996 г., и то само по настилките и тротоарните конзоли. От пускането в експлоатация досега по стълбовете и пътната плоча не са правени възстановителни дейности, заяви още инж. Иван Пецински. Той предупреди, че падането на бетон и оголената арматура вече са видими с просто око. 

"Община Варна непрекъснато контактува с Агенция "Пътна инфраструктура", а тя не им обръща внимание. Наумили са си да възложат на Университета по архитектура, строителство и геодезия да дойде да поемат проекта за обследване на моста - какво има да обследваме, като е видно, че ремонт трябва да се направи. Играем си на писма и преписки", попита инж. Иван Пецински. Припомняме, че Община Варна ще предложи проектът за основен ремонт на Аспарухов мост от 2015 година да бъде използван от Агенция "Пътна инфраструктура", за да се ускори процедурата и дълго чаканият ремонт на съоръжението да започне по-скоро, съобщи по-рано в ефира на Радио Варна заместник-кметът Пламен Китипов. 

Този мост ми е като рожба, заяви още инж. Иван Пецински, след което допълни за финал: "Бих направил проекта и за без пари". 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Пиша на кирилица (преди 3 седмици)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Добре съгласен съм и на 1км западно от Максуда. Тунела ще е за транзитния трафик, а моста за Аспарухово и Галата. 
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
0
0
kjk (преди 3 седмици)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Верно че тунела е решение ,но в района около Максуда има много подземни минерални води което ги спира да го изкопаят!!!;)НамусенУсмивка Ако беше в някоя бяла държава досега там щеше да има изградени спа центрове и санаториуми,а те затрупаха езерото с отпадъци!!!;)НамусенБолестПри бай Тошо имаше корабчета до Константиново и акустиращ мост до топлата вода (не случайно така се казвала месността преди да и лепнат името Максуда на една старица живееща там).;)Намусен:errm:
4
1
MrBean (преди 3 седмици)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
Бойко не е шоп.Просто се слугува на руския интерес.А той е Бургас и Нефтохима да са ОК.Варна пропусна да удълбочи пристанището и огромните инвестиции отидоха в Констанца.Да благодарим на целия герб,Бойко и Потняк! Интересно е това с тунела,но не сме Япония.
2
0
Дедо (преди 3 седмици)
Рейтинг: 24171 | Одобрение: 6856
За шопите, Варна отдавна не е приоритет - особено след годините на " демокрация " ( 1989 )... Ако не беше така, АМ " Хемус " отдавна щеше да бъде постророена, че и да сме забравили кога... А втори " аспарухов " мост си остава мираж засега... И още, и още - примерно АМ " Черно море ", като продължение на АМ" Констанца-Варна-Бургас- Истанбул" .... ( май снощи съм спал с отвити крака ?!...)...
1
4
Пиша на кирилица (преди 3 седмици)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Втори мост глупости. Трябва ни нещо дето да работи и зимата. Трябва тунел Максуда-Гребна база. Една тунелопробивна машина като на софийскорто метро и за две три години готово. После да затварят моста поетапно северно южно платно както направиха за Дунав мост. Тиквата преди ковида каза, че  колконите може с фибран да облече можел и с кевлар. Ама не каза кога. При няма действайте.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
4
1
Пешо от Виница (преди 3 седмици)
Рейтинг: 103341 | Одобрение: 32261
Докато падне,Крис! Докато падне и тогава ще има "Кой ми сра в гащите".
5
1
kris (преди 3 седмици)
Рейтинг: 541448 | Одобрение: 101448
Имаме нужда от нов мост, но шопите се услушват.....До кога ли ??
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама