Никой досега не спомена един детайл за мелето с колата на НСО с Кирил Петков край Аксаково
Кадър ФБ
За първи път експерти посочиха, че стопанинът на пътя в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура и областно пътно управление – Варна системно са неглижирали проблемите свързани с остарелите пътни знаци и лошото състояние на пътната маркировка
Липсата на видимост, съчетана с превишена скорост на колата на НСО, значително над позволената и в пъти над безопасната, са причината за тежката катастрофа на 16 май до Аксаково, при която загина човек. Това е част от заключението в доклада на експертите от Сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Европейски център за транспортни политики", предаде Moreto.net.
Според специалистите автомобилът на НСО се е движел с около и над 140 км/ч.
Експертизата сочи, че водачът на ударения автомобил вече е бил навлязъл в кръстовището, без да има възможност да види идващия с висока скорост на VW "Touareg", когато е бил фатално връхлетян. Независимо от това, че се е намирал на път без предимство по всяка вероятност при навлизането си той не е виждал, че към него със скорост, значително над максимално разрешената, го приближава друг автомобил, сочат експертите.
След катастрофата първоначално бе обявено, че загиналият шофьор не е спрял на знак СТОП и това е една от основните причини за случилото се.
„Превишаването на скоростта от страна на НСО без за това да има обективна причина, представлява нарушаване на закона за движението по пътищата. Използването на специалния режим на движение извън правилата установени в Закона показва тоталното незачитане на правото и правилата в Република България. Цената за поредицата от грешки и най-вече цената за бързането на автомобила на НСО, е един човешки живот.", се казва в доклада.
„Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението пътният инцидент вероятно е щял да бъде избегнат, ако автомобилът идващ по II-29 се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално;
Грешка на водача на идващия по II-29 автомобил е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост.
Водач с опит би следвало да може да прецени тази опасност и да предприеме съответните действия, така че дори и да му бъде отнето предимството той да избегне настъпването на пътен инцидент; По всяка вероятност водачът на автомобила идващ от ул. „Добруджа" е бил ударен след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак Б2 няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%.", заключват още експертите.
„Видимостта при спиране на знака STOP е не повече от 50-53 m в посока на ляво и не повече от 70-80 mв посока на дясно, което представлява сериозен пропуск, който пряко застрашава безопасността на движението в конкретния участък от пътя. Това кръстовище не е с осигурена видимост и шансът там да настъпи подобен инцидент отново, е реален.
Стопанинът на пътя в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура и областно пътно управление – Варна системно са неглижирали проблемите свързани с остарелите пътни знаци и лошото състояние на пътната маркировка; След периода на зимното поддържане не са били положени грижи за почистването на платното за движение от пясъчни наноси; Растителността, която навлиза в обхвата на пътя, системно не е била почиствана, което е довело до значително намаляване на видимостта в обхвата на кръстовището; Не са спазени минималните нормативни изисквания за ограничаване на скоростта при кръстовища с ограничена видимост; Липсва ясна процедура за това как трябва да действат институциите след наставане на тежки ПТП и в какъв период трябва да се запази оригиналния вид на местопроизшествието.", се посочва още в доклада.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!