Папазов: Удълбочаването на езерото не е заради пристанището на ТЕЦ-Варна

19.07.2021 / 14:43 6

Снимка Булфото

Шефът на ТЕЦ-Варна даде отговор на един въпрос, който вълнува много българи. Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, изпрати декларация до медиите, в която твърди, че удълбочаването на Варненското езеро не се извършва заради пристанището към ТЕЦ-а, а е в интерес на ред други пристанища и терминали, част от които публична държавна собственост. По думите му в терминалите в района могат да акостира общо 60 кораба, като едва 3 от местата са на пристанище ТЕЦ-Езерово.

"Нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово", пише в декларацията си Данаил Папазов, пише moreto.net.

Публикуваме декларацията без редакторска намеса:

Декларация

Цялостната концепция на Пристанище Варна е система от канали и кейови съоръжения с различно предназначение. Два канала №1 и №2 свързват съответно Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро с Белославското езеро. Те са изкуствено прокопани и трябва да се удълбочават периодично. Особено важен е този процес в района на пристанищен терминал Варна-Запад в гр. Девня, тъй като река Провадийска нанася допълнително пясък и тиня, които периодично трябва да се чистят.

По цялото протежение на системата от канали и езера са разположени кейови стени, обособени вече по смисъла на законодателството като терминали.

Част от тях са публична държавна собственост:

- Варна-Изток

- Варна-Запад

- Леспорт

- Петрол

- Фериботен комплекс.

Друга част са пристанищни терминали частна собственост:

- ПЧМВ

- Одесос ПБМ Варна

- Пристанищен терминал за базови масла

- ТЕЦ Езерово (като част от кейовата стена е публична държавна собственост)

Както и терминали със специално предназначение:

Булпорт Логистик

Булярд

ПЧМВ

КРЗ Одесос

- СТФ

- МТГ делфин

- Марианопол

- Терем

Известни са ни няколко нови проекта, върху които се работи и се намират на различни стадии на разработване:

- Терминал Газтрейд

- Пристанищен терминал на територията на бившия стъкларски завод в Белослав (проект Батков)

- Транстрой Белослав и др.

Общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само 3 могат да бъдат на ТЕЦ Езерово, т.е. 5% от тях.

Удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище Варна е проект, който е стратегически за България и в частност за Варна. Главната мярка за интегрираната транспортна стратегия за разрешаване на проблемите, свързани с транспортната достъпност е именно удълбочаването на каналите. С този проект ще се постигне дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещи потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните намерения на пристанищните оператори на всички терминали, разположени в района на Пристанище Варна. Този проект се обсъжда от 2014 година и е включен през 2017 година в инвестиционната програма на ДППИ за 2018. Факт е, че пристанището ТЕЦ Езерово по това време е собственост на ЧЕЗ груп. С реализирането на това удълбочаване на 14,50 м. ще се позволи на кораби тип Пост-Панамакс до 70 000 тона да посещават Варна, въпреки че за такъв тип кораби има известно затруднение с еърдрафта под Аспаруховия мост. Важно е да се каже, че интересът на товародателите ще е по-голям, както и на инвеститорите.

Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово, и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите. Основно тезата, че цялото това удълбочаване се прави изключително в наша полза, се поддържа главно от медиите на г-н Прокопиев чрез Спас Спасов, който явно не е наясно с тематиката, за която пише, и по политически подбуди от г-н Христо Иванов, който злонамерено ежедневно ни вменява вина. Екипът ни е от истински професионалисти и не се занимава с популизъм и политическа тематика.

Колективите на ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово са натоварени с нелеката задача да експлоатират и модернизират настоящите съоръжения и оборудване, което изисква тяхната максимална концентрация. В същото време всички тези медийни и политически атаки изискват от тях и голяма психическа устойчивост, за което искрено им благодаря!

Същото се отнася и за нашите клиенти, които са големи международни компании. Тези компании не правят компромиси, когато избират пристанищен оператор, а по-скоро са привлечени от висок професионализъм и качествена услуга, каквито намират при нас.

От друга страна цялостното проектиране и доставянето на ново оборудване за ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово се предвижда и се изпълнява от големи чуждестранни компании, които следят включително и българската преса и в не малко случаи това им влияе при вземане на решение за инвестиции, които са изключително важни, както за нас, така и за България.

Въпреки цялата тази помия, която се изля и излива в наш ущърб, декларираме готовност и каним г-н Христо Иванов, лично, на място да извърши всички проверки, които са му необходими, за да се запознае в детайли с фактите какво се случва в пристанище ТЕЦ Езерово. Също сме готови веднага след приключване на тази проверка, да го поканим да извърши всички необходими му проверки и в ТЕЦ Варна, на така наречената от него „купчина желязо“.

Благодаря всеки, който е отделил време да прочете текста на декларацията за реалното - положение на нещата в ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово.

Благодаря на всички наши клиенти и приятели за доверието.

С уважение,

Данаил Папазов
 



Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
1
Мракобес (преди 4 дни)
Рейтинг: 25884 | Одобрение: 5299
https://riosv-varna.org/Prevantivna%20dejnost/os/2020/6-.pdf я чети тука. Първо сметни дължина, ширина на канала и дълбочина от 2 метра виж кубиците и тогава говори. Между 7 и 8 милиона къбика земна маса излиза от 50 до 57 лв. на кубик. Но то освен удълбочаване в тоя договор има и измествания на дюкери и др. подобни. Така ,че преди да се реве се мисли и гледат обстоятелствата. А тези пари ще се възвърнат 100 кратно с увеличения товарооборот и ще ни направи конкурентни на Констанца. 
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!
1
1
Радостин (преди 5 дни)
Рейтинг: 10307 | Одобрение: 1327
400  милиона са дадени за удълбочаването. То да не е Суецкия канал ?  А колко са  откраднати, я кажи ?
Нека има справедливост !
0
3
Мракобес (преди 6 дни)
Рейтинг: 25884 | Одобрение: 5299
Абе хем ревете да има развитие, хем после да не било така, да не било инак! Това наистина ще облагодетелства пристанищната дейност и товарооборота на Варна! Въпроса е ,че капацитет като папазов, коийто е бил министър, директор на пристанището има знанията и опита какво и как да се направи. Просто другите чакат на готово някой да  извади горещите картофи, а после те само на готово да папат. Наистина е огромен труд и подготовката , и после оперирането. Само последното не е Транстрой Белослав, а е Траннстрой Варна и то бившето, сега зад него стои Инжстройинженеринг и неговия собственик си прави пристанище с идеята после да го продаде ;)  Не са глупави, имат информация и действат. Но наистина не става лесно и бая народ прибират рушветчета - иначе не придвижват проектите, бавят ги уж , че имат кусури.  Изндуват за терени, необходими за връзките към пристанищата и това трябва да се каже. Много мръсна игра има и подмолна! Някои хора гледат да се уредят на гърба на другите без грам да си мръднат пръста. Друг блъска, разправя се, има идеи. Благодарете се ,че ги има ТЕЦ Варна и пристанището - само с конкуренция се постига еволюция и развитие. Не всичко трябва да се плюе. Политиците , за да наберат гласове са готови да опоропастят големи проекти важни за региона. Също и за пристанището на Карантината - там Стела , колкото и да й симпатизирам не е права. Трябва да си дават сметка - кога не е полезно да се правиш на по-светец от папата! Хайде със здарве - и умната!
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!
2
1
ас (преди 6 дни)
Рейтинг: 71480 | Одобрение: 17640
да бе да ако не беше само за теца на дуган защо се прави сега защо не се направи преди години щом е толкова важно.
3
3
Ко? Не! (преди 6 дни)
Рейтинг: 575 | Одобрение: -100
Папазов и твоята майка ли няма нищо общо с тебе и не се познавате? ;)

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама