Предлагат изкуствен интелект да регулира трафика на Аспаруховия мост

07.11.2025 / 11:49 5

снимка: АПИ

Въвеждането на интелигентен контрол на трафика по Аспаруховия мост, за да се намалят инцидентите по съоръжението. Това предложение ще бъде обсъдено на следващата редовна сесия на Общинския съвет във Варна и предшестващите го ресорни комисии през този месец. Това съобщи в ефира на Радио Варна председателят на работната група за обследване на Аспарухов мост и председател на Постоянната комисия "Транспорт" Георги Кулински.

"Мисля, че в държавния бюджет за 2026 г. няма как да бъдат заложени разходи за основен ремонт на съоръжението", допълни Кулински. По думите му обаче в спешен порядък трябва да се заложат средства за контрол на трафика с изкуствен интелект, въвеждане на сигнална светофарна система, която да разтоварва трафика. Шофьорите трябва да знаят, че в тези 3 км трябва да се съобразяват със скоростта, категоричен беше Георги Кулински, след което допълни: "Има решения, които на местно ниво биха облекчили спешните проблеми, смятам, че в краткосрочен план със средства на Общината би могъл да се улесни трафикът на моста".

Община Варна ще предложи проектът за основен ремонт на Аспарухов мост от 2015 година да бъде използван от Агенция "Пътна инфраструктура", за да се ускори процедурата и дълго чаканият ремонт на съоръжението да започне по-скоро. Текущата поддръжка е недостатъчна, тъй като тя е за дребни подобрения на моста. Държавните средства са малко над 100 хиляди лева, но те са за пътища и съоръжения в целия град. Само една фуга струва повече, основният ремонт не може да започне, ако няма технически проект и финансиране, подчерта от своя страна заместник-кметът на Община Варна Пламен Китипов. По думите му, трябва да се вземе стратегическо решение дали да има или не тролейбусен транспорт по моста. Това би улеснило проектирането на съоръжението, заяви Китипов. 

„Първият основен ремонт на съоръжението беше през 1999-а, оттогава следващият постоянно се отлага. Мостът е част от републиканската мрежа и държавата трябва да го финансира“, каза Кулински. 

Припомняме, че народните представители от Варна Стела Николова, Бранимир Балачев, Коста Стоянов и Кристиан Ганчев ще поискат спешна среща с регионалния министър и АПИ, за да настояват средствата за основен ремонт на Аспаруховия мост да бъдат заложени в бюджета за 2026 година. 

Трябва да се укрепят колоните на Аспаруховия мост, както и да се направи саниране на конструкцията, информираха още Пламен Китипов и Георги Кулински.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Пиша на кирилица (преди 3 седмици)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Е то това да не съм го измислил аз. Цяла Гърция, Румъния и Турция лентите са определени за различни скорости. А влизанията и излизанията от тях се знаят още от поне половин километър. 
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
0
0
Пешо от Виница (преди 3 седмици)
Рейтинг: 103341 | Одобрение: 32261
Чета и мисля."Кирилицата" е прав....може да се осъществи  с малко пари.Да,зная,че това са само козметични мерки ,но в тази сиромашия  за Варна / не за София/и немара-все е нещо!Ангелче
1
0
kjk (преди 3 седмици)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Нали трябва да се усвоят едни пари за проекти,а после може и да няма изпълнение!!!;)НамусенАнгелче На Каменарския баир колко проекта направиха и какви пари усвоиха!!!НамусенШокиран;) Много важно че ремонта продължил 3,5 години,по римско време за тоя период  пътя щеше  да  готов до Дуранкулак!!!УсмивкаУхилен:devil:
3
1
Пиша на кирилица (преди 3 седмици)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Какви светофари какви изкуствени интелекти. В дясна лента се слагат знаци с маркировка до 50км/ч. на всеки 180м. В лява знаци и маркировка мин.50 км/ч. макс.90км/ч на всеки 180м. Осевата линия трябва да е непрекъсната както във всеки един тунел. Какво е туй шарене наляво на дясно през лентите. Всеки да си знае за къде се е запътил още преди моста. Тия за Бургас в лява лента тия за Аспарухово в дясна лента. Тия пък дето идват от магистралата ами вкарайте ги с маркировка и знаци я лявата лента какво се нанизват и затапват тия които идват от Аспарухово. А колоните ще ги оправите като някой ден моста рухне както оня в Генуа дето се канеха да му правят основен ремонт и докато се наканят стана каквато стана. После намериха пари.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама