Това ли е най-абсурдната улица в България? Циркът със Синята зона във Варна продължава. Превърнаха двор на училище в паркинг

20.07.2018 / 10:51 27

Улица "Михаил Колони" във Варна започна да се превръща в символ на провала и абсурдите на Синята зона в града. 

Там всъщност Синя зона няма и няма да има, защото е предвидена за пешеходна зона, което ще влоши напълно трафика в съседните улици, защото всички коли на живущите ще се изсипят наоколо.

Въпреки това вчера без предупреждение и без знак десетки живущи са били глобени.

Те вероятно заради измислената глоба няма и да получат разрешение за платено паркиране в синята зона, за което чакат от месеци.

Днес циркът продължи по най-абсурдният начин.

Дворът на СОУ "Климент Охридски" се превърна в паркинг, защото няма как служителите да спрат, където и да е в момента.

Хората явно са принудени от произвола на общинските чиновници.

Паркоместата в района са намалели наполовина, а за облекчаване на трафика и дума не може да става.

Може обаче да се говори за създаване на предпоставки за убийство на деца на кръговото на Шишковата градинка.

То вече е трилентово, което е напълно безумно и е безсмислено широко.

Вероятно това е най-широкото кръгово в България. Лошото е, че е до училището и хиляди деца пресичат в района всеки ден. Това е най-прекият пешеходен път до Морската градина.

Мястото вече се ползва за дрифтове от манияците вечер.

 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
2
Mitko (преди 6 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Заповядай в моят профил FB, за да познаеш ми  https://www.facebook.com/mitko.ivanov.14473426
5
4
Mitko (преди 6 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Защо са необходими платените паркинги? Вие, както и повечето шофьори, сте един нормален човек, който никога няма да паркира в градинката или на тротоара и да захвърли там колата си. Сега си представете, че в продължение на много години, сутрин сядате в автомобила си, отивате на работа в центъра, паркирате на определеното ви място, спокойно отивате до офиса си, целия ден работите, а вечер се прибирате в къщи. До тук всичко е наред и е по правилата. Но броят на автомобилите расте. Все повече коли пътуват към центъра. И ето, един прекрасен ден, вие пристигате на работа и няма къде да си оставите автомобила. Мястото, на което винаги сте паркирали е заето и изобщо всички места са заети. А вие имате делова среща, за която не бива да закъснявате, а тя започва след 10 минути. Какво ще направите? Правилно, ще включите аварийните светлини и ще оставите колата на място, на което е забранено, или в градинката, или на тротоара. И ставате също като някои други….(тук сами ще си добавите думата), които захвърлят колата си където им падне, въпреки че сутринта сте били достопочтен гражданин и през главата ви изобщо не е минавала мисъл да нарушите правилата и още повече да изоставите колата си на тротоара. Но вие не сте единствен! Още хиляди автомобили са дошли заедно с вас в центъра и на всички шофьори им се налага да отидат на работа/на училище/на делова среща и т.н. И за всички тях няма места, поради тази причина паркирането в центъра изглежда ето така: Трудно е да се каже, колко точно автомобили, пристигащи в центъра, са паркирани правилно, но ако съдя по това, което виждаме всеки ден, не са много. Останалите трябва да бъдат глобени. Въпреки това, физически е невъзможно да се евакиуират стотици автомобили! Веднага щом вдигнат една кола, на нейно място ще се появи друга. Важно е да се отбележи, че повечето хора искат да паркират правилно, но просто нямат такава възможност, за това и всички се превръщат в нарушители. Да се глобят всички също е невъзможно, разбира се шофьорите биват глобявани, но те възприемат наказанието като досаден лош късмет. Само след като човек получи глоба няколко пъти, той започва да променя транспортното си поведение. Всяко общество се състои от 10%, които никога не нарушават правилата, 10%, които винаги ще ги нарушават и 80%, които ще се държат според обстоятелствата. Но в момента у нас 90% от хората са принудени да нарушават правилата за паркиране и не е възможно да се въведе ред. За да се въведе ред в пракирането се въвеждат и такси, а не за да се обират шофьорите. Сега, спазващият правилата шофьор, ще заплати 1 лв/час за паркинг, но за това пък винаги ще има обезпечено място. Сега, ако сте дошли за важна среща в центъра, вие винаги без проблем ще намерите място за паркиране, но вече няма да зарязвате автомобила си за цял ден, тъй като пракирането е ограничено до 3 часа. Поради това, много шофьори се отказват от ежедневните си пътувания до центъра. Между другото, намаляването на задръстванията в центъра (заради неправилното паркиране) ще доведе до намаляване на трафика по всички останали пътища (заради общото намаляване на броя на автомобилите. Естествено, 10-те% на шофьорите-изроди никъде няма да отидат, те ще се стараят да не плащат. Но когато нарушителите са малко, с тях можем да се справим, за разлика от тогава, когато почти никой не спазва правилата. Сега няколко думи за това, защо не бива да се строят множество подземни паркинги и да се дава възможност на шофьорите да пътуват с автомобилите си до центъра. В интерес на истината – може, но защо някои си мислят, че подобни паркинги ще бъдат безплатни. От къде ви хрумна, че властите вместо да строят нови училища, детски градини, поликлиники и т.н. са длъжни да строят безплатни паркинги в центъра? Гаражът не е социално значим обект! Казвате, че вече сте платили транспортния данък и акциз за бензина. И колко пари дадохте – 200, 500, 1000 лв? Мястото в подземния пракинг в центъра струва десетки пъти повече. Нови паркинги ще се строят само тогава, когато има търсене. Докато можете да си паркирате колата на тротоара – няма да има търсене за цивилизовани подземни паркинги в центъра. И в закючение ще обясня защо пракирането струва 1 лев на час, а не 10 стотинки или 20 лева. Стойността се определя само по един параметър – постоянното наличие на определено количество свободни места (15-20%). Ако паркинга струва 10 стотинки на час, вие с лекота ще давате по 80 стотинки на ден и нищо няма да се промени. Улиците все така ще са задръстени с автомобили и няма да има свободни места. Хората справедливо ще се възмущават, че дават пари,а нищо не се променя. А ако паркингът струва неадекватно много пари, шофьорите просто ще игнорират всички правила. Да дадеш 20 лева за пътуване до центъра, дори за делова среща, са много пари. Всички шофьори ще продължават да оставят колите си където им падне, както сега и нищо няма да се промени. 1 лев за час е компромисна сума, съществена за неколцина шофьори, но не невъзможна. Правилата струват нещо само когато е възможно да се спазват. Така че защо е необходим платения паркинг? Заплащането за паркинг, в повечето случаи не позволява на шофьора да оставя колата си на паркинга за дълго време, и съответно през деня, от едно място за паркиране могат да се възползват няколко души, което увеличава полезността на експлоатацията на градската земя.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама