Вълна от възмущение от Синята зона на Варна. Хем ти взимат парите, хем ти слагат скоба, защото собствената им система подвежда хората
Снимки: Юлияна Апостолова
Вълна от възмущение от синята зона на Варна залива социалните мрежи. Многобройни са сигналите от хора, които си плащат престоя със СМС, но пак са им сложени скоби и принудени да плащат глоба.
Потребители недоумяват как хем взима парите на хората, хем им слагат скоби на колите, понеже собствената им система е сбъркана.
Порочната практиката граничи с измама, а въпросът е дали, ако ставаше въпрос за частна фирма нямаше да се намеси прокуратурата или поне Комисия за защита на потребителите?
С някакви индулгенции ли се ползва община Варна пред закона или може би работи по свои собствени неписани закони?
На всичко отгоре телефонът за сигнали 0700 70 352 на Синята зона е импулсен и оплачеш ли се сметката ти се надува още повече.
„Тази седмица това е поне третият подобен случай, за който чувам. И никакъв шанс да се разбереш. Защото системата е направена умишлено да прецаква потребителя, който дори и да сбърка, което си е човешко, да няма шанс. По същия начин функционира и тол системата - да си си отварял очите като въвеждаш цифрите. Но не е редно глобата да е еднаква и за тарикатите, които се опитват да " минат метър" без да платят и тези, които добросъвестно са пуснали СМС, но са допуснали техническа грешка!”, пише Ина Стоянова във фейсук.
Илиян Кондов пък добавя: Имах същия случай. Преди 10 дни пуснах жалба, и досега нищо не съм чул. Платих си глобата още на място.”
„Петел” вече писа, че пред Хуманитарна гимназия във Варна вчера пламна скандал заради паркиран автомобил на ъгъла на улиците "Хаджи Стамат" и "Радко Димитриев". Причината е, че гражданката от Пловдив Юлияна Апостолова, която е на почивка във Варна, паркирала автомобила си и платила синя зона с СМС, за да отиде на преглед в кабинет наблизо.
От "Общински паркинги и синя зона" обаче веднага й поставили скоба.
Обяснението било: "СМС-ът не е правилно написан, софтуерът не може да го приеме".
Въпреки това плащането било извършено, което става ясно от СМС-ите. Изпратен е и отговор, че престоят е платен.
На мястото веднага се събират минувачи и наблюдават суматохата.
Разказаха, че потърпевшата си търси правата с леко повишен тон, но без конкретни обиди към никого. Не пожелава да плати премахването на скобата и екипът си заминава.
"Петел" се обади на телефон 0700 70 352 и разговаря с дежурен:
"Гражданката отказва да плати скобата и екипът си е тръгнал. Имаше некоректно изписан смс, с объркани букви. Колегите се оплакаха от обиди и нападки от страна на жената. Мислим да извикаме полиция. Ако впоследствие има възражение и доказване на грешка, сумата ще бъде възстановена. За трети път ще изпратим екип, ако иска да плати, да се обади и ще премахнат скобата", отговарят от там.
Жената повика екипа, за да освободи колата й.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!