Варненци болезнено разбират, че без паркомясто няма смисъл да имат кола

15.12.2024 / 13:10 11

Кадър В. Добрева, Забелязано във Варна

Преди няколко години в центъра на града бе оформена първата Синя зона в града.

80 % от местата, на които дотогава се паркираше свободно просто изчезнаха, а живущите разбраха, че без да имат паркомясто колата им е по-скоро тежест, отколкото удобство.

Сега тази истина достига и до хората от новите зони за платено паркиране.

Личният автомобил е лукс, а движението в града е умопомрачително, така че намаляването на автопарка е от полза за състоянието на града.

Разбира се, местната власт трябва да прави някакви стъпки в тази насока, като осигури по-качествен градски транспорт, свързаност на велоалеите и удобни тротоари.

Варненци обаче болезнено разбират, че без паркомясто няма смисъл да имат кола.

Ето какво пише гражданка в "Забелязано във Варна":

Проблем с паркирането в кв. Христо Ботев е много сериозен, още по-сериозен стана след разчертаването за Зелена зона и активната дейност на Общинска полиция, която два или три пъти седмично посещава улиците и пише актове за паркиране върху тротоарите. Очертаните паркоместа в района+собствените паркоместа едва ли надвишават 1/3 от броя на жилищата. В резултат на тези акции не само троторарите са труднопроходими доколкото има такива, но и улиците. Живея на ул. Хан Кардам 7. Притежавам помещение със статут на търговски обект на приземен етаж. С останалите собственици притежаваме и идеалните части пред блока, къде паркираме колите си. Вляво и вдясно има електрически стълбове на самия тротоар, което го прави непроходим. Има и различния в нивата и прагове. Днес Общинска полиция ми съставиха фиш, нещо което е ежедневие за съседите, които просто нямат избор. Накарах ги да напишат акт и написах възражение, че помещението е моя собственост, идеалните части също, както и че няма тротоар. Подала съм искане по реда на ЗДОИ до Община Варна за да отговори колко са жилищата и колко са паркоместата в района. И какви мерки е предприела общината да осигури паркоместа в района. Разбира се ще обжалвам и акта и наказателното постановление. Всички искаме да живеем в уреден град, но не виждам как това ще стане с актове от Общинска полиция при липса на места."

Заваляха коментари:

Общината е дльжна да осигури паркоместа, за всички таратайки на улицата ли това кьде го пише?

Който си закупи личен автомобил, трябва и да си осигури място за паркиране - гараж, дворното място, подземно паркомясто или друга алтернатива, но не и да разчита на място на улицата. Там няма места за всички коли!!!

В нормалните страни има обществени паркинги. Къде са те във Варна?

Проблемът започна отдавна.. когато започна застрояването, но все още имаше паркоместа и хората не искаха да купуват такива с новите жилища. Строителите нямаха и как да ги продават и шмекируваха, после и доста гаражи станаха на магазинчета и жилища и тн... отделно част от гаражите са там, но со килер, а колата е отпред... колите станаха безобразно евтини за притежание и то колкото по-стара, счупена и цапаща - още по-евтино. Та с 2 думи... проблемът е причинен от самите нас ...

Който си закупи личен автомобил, трябва и да си осигури място за паркиране - гараж, дворното място, подземно паркомясто или друга алтернатива, но не и да разчита на място на улицата. Там няма места за всички коли!!!


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
2
Burton (преди 11 месеца)
Рейтинг: 31966 | Одобрение: 3951
задълженията по ЗУТ са до там, че да има паркоместа колкото са обектите. Никой не може да те задължи да си купуваш паркомясто, а идеята да го продаваш след съгласие от съседите е неадекватна. Като собственик на имот зад хотел Черно Море мога да ти гарантирам, че това което си написал отново не оттговаря на истината. Преди не можех да си намеря място за паркиране, а сега, след синята зона ситуацията с паркирането е далеч по-приемлива. Пак ти казвам, говоря от личен опит, а не от "наблюдения".
2
2
Dooobre!!! (преди 11 месеца)
Рейтинг: 20699 | Одобрение: 7224
Като говорите за новото строителство - гаражите или паркоместата в новите сгради не трябва да се продават отделно, а да са включени в цената на апартамента. Не напразно в ЗУТ и наредбите към него има изисквания за задължителен брой на паркоместата във всяка новострояща се сграда. Който купи апартамент, придобива и гараж или паркомясто. А, в случай, че няма автомобил, може да го дава под наем или да го продаде /при съгласие на съсобствениците в сградата/.  Моето лично мнение за "зоните" е отрицателно. Нито са намалили задръстванията в централната част на града, нито се е подобрило качеството на въздуха. Да не говорим, че живущите в тази част на града /макар, че са платили за абонамент!/ в 99% от случаите не могат да си намерят място за паркиране, т.е. и на тях дори не им е от полза. Само се пълни касичката на една общинска фирмичка с такси и глоби. А при въвеждането преди няколко години Портата говореше, че приходите от зоните ще се използват за създаване на многоетажни обществени паркинги в центъра. Колко ли века ще минат, докато видим поне един такъв???
Да живей България!
1
3
gospodin (преди 11 месеца)
Рейтинг: 11063 | Одобрение: -1177
не може паркоместата да се увеличават безкрайно, трябва да се мисли начин за ограничаване. както е в Европа - данъка да е правопропорционален на теглото, размерите и конете на автомобила, отделно да се вземат сериозни мерки срещу некадърните, наглите и арогантните шофьори. намаляването на броя на  шофьорите ще намали и нуждата от паркоместа, автомобилите и задръстванията - да останат само примерни и внимателни шофьори... днеска докато идвах на работа едно пишлеме (което се прави на "голям шофьор" като върти геврека с 1 ръка, качи и колата на бордюра, щото не можа да вземе завоя) с малка количка (някаква 30 годишна фиеста предполагам) излиза от странична уличка на главната точно пред автобуса да прави ляв завой и така отряза че за малко да изпопадат пътниците...
4
1
kris (преди 11 месеца)
Рейтинг: 541489 | Одобрение: 101459
Кварталът в който е моята кооперация е построен по следния начин : Кооперациите са по 6 етажа с 12 гаража за всяка, като гаражите са изтеглени на около 4 м от тротоара и на практика всеки апартамент разполага с 2 паркоместа - едната кола в гаража, другата отпред.....Това е решението, защото шибаната Община няма да си мръдне пръста да строи паркинзи между блоковете, както беше по времето на соца ! Напротив, дават право на алчните строители да застрояват всичко възможно и те го правят !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
2
Burton (преди 11 месеца)
Рейтинг: 31966 | Одобрение: 3951
Радостин, за да се получи разрешение за строж в проекта трябва да са предвидени паркоместа колкото са обектите в сградата. Това че хората не искат да дават пари за тях не е по вина на строителя. В момента продавам паркоместа в новопостроена сграда на цена 18 000Евро за открито и 24 000 за вътрешна паркоклетка. Цените са пазарни. 
2
2
Радостин (преди 11 месеца)
Рейтинг: 205576 | Одобрение: 13581
Гаражите да не са магазини.Всеки новостроящ апартамент да е обезпечен с паркомясто, не строителят да те рекетира , че нямаш и да ти го продава колкото половин апартаент. Градският транспорт е поносим така, че ако не ти е наложително го ползвайте.
Всеки да си получи заслуженото !
3
2
уйчо (преди 11 месеца)
Рейтинг: 120492 | Одобрение: 6487
Цяла Италия на две колела. 
2
4
MrVain (преди 11 месеца)
Рейтинг: 3936 | Одобрение: -619
kris, градският транспорт във Варна не е перфектен, но не е лош. Като изключим няколко места, може сравнително лесно и бързо може да стигнеш навсякъде. Спирки има колкото искаш.  На балканите обече трябва задължително, навсякъде, с колите. Само балъците вървят или карат колело. Знам хора които водят с колата до кварталния магазин на 300 метра. Освен дюнерите, забрави и за фризьорските салони. На всеки ъгъл по един! Ухилен
1
4
село варна (преди 11 месеца)
Рейтинг: 31068 | Одобрение: 628
Многото коли предизвикват и задръствания. Вместо да ползват гр. транспорт когато им е удобен мнозина не слизат от колите. В повечето коли се качило по едно говедо самостоятелно и после се оплаква от задръствания. От зеленчуковата борса до двете кули 5 минути най малко отиват заради такива гевезета.
5
1
kris (преди 11 месеца)
Рейтинг: 541489 | Одобрение: 101459
Мр Вейн, пак ще дам пример Щатите....Приятел замина за Манхатън, Ню Йорк и ми остави 7 метровата си кола, защото там е невъзможно да паркираш дори Смарт....Живял съм в Бронкс и трябваше всеки ден да местим колите от едната страна на улицата на другата, защото чистеха.....Глобата беше $100.....Да, колите там са лукс, но има метро, рейсове и таксита....Не на всякъде е така обаче ! Тук имам гараж в кооперацията, но рядко мога да се уредя да го ползвам, заради навлеците които спират пред гаража ми.....По цялата улица ползват гаражите за дюнерджийници, пицерии, закусвални и магазинчета поне 60% от тях, а колите им на улицата......Няма оправия и това е.....Каквото и да пишем, каквото и да се възмущаваме.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
5
MrVain (преди 11 месеца)
Рейтинг: 3936 | Одобрение: -619
"Очертаните паркоместа в района+собствените паркоместа едва ли надвишават 1/3 от броя на жилищата" Крайно време е да се научат, че автомобилите са лукс, държавата не е длъжна да ти предоставя безплатно паркомясто А тази от Хан Кардам 7, може да видите на Google Street View как си паркира колата. Снимките са от 2022, но положението не е различно.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама