Варненци болезнено разбират, че без паркомясто няма смисъл да имат кола
Кадър В. Добрева, Забелязано във Варна
Преди няколко години в центъра на града бе оформена първата Синя зона в града.
80 % от местата, на които дотогава се паркираше свободно просто изчезнаха, а живущите разбраха, че без да имат паркомясто колата им е по-скоро тежест, отколкото удобство.
Сега тази истина достига и до хората от новите зони за платено паркиране.
Личният автомобил е лукс, а движението в града е умопомрачително, така че намаляването на автопарка е от полза за състоянието на града.
Разбира се, местната власт трябва да прави някакви стъпки в тази насока, като осигури по-качествен градски транспорт, свързаност на велоалеите и удобни тротоари.
Варненци обаче болезнено разбират, че без паркомясто няма смисъл да имат кола.
Ето какво пише гражданка в "Забелязано във Варна":
Проблем с паркирането в кв. Христо Ботев е много сериозен, още по-сериозен стана след разчертаването за Зелена зона и активната дейност на Общинска полиция, която два или три пъти седмично посещава улиците и пише актове за паркиране върху тротоарите. Очертаните паркоместа в района+собствените паркоместа едва ли надвишават 1/3 от броя на жилищата. В резултат на тези акции не само троторарите са труднопроходими доколкото има такива, но и улиците. Живея на ул. Хан Кардам 7. Притежавам помещение със статут на търговски обект на приземен етаж. С останалите собственици притежаваме и идеалните части пред блока, къде паркираме колите си. Вляво и вдясно има електрически стълбове на самия тротоар, което го прави непроходим. Има и различния в нивата и прагове. Днес Общинска полиция ми съставиха фиш, нещо което е ежедневие за съседите, които просто нямат избор. Накарах ги да напишат акт и написах възражение, че помещението е моя собственост, идеалните части също, както и че няма тротоар. Подала съм искане по реда на ЗДОИ до Община Варна за да отговори колко са жилищата и колко са паркоместата в района. И какви мерки е предприела общината да осигури паркоместа в района. Разбира се ще обжалвам и акта и наказателното постановление. Всички искаме да живеем в уреден град, но не виждам как това ще стане с актове от Общинска полиция при липса на места."
Заваляха коментари:
Общината е дльжна да осигури паркоместа, за всички таратайки на улицата ли това кьде го пише?
Който си закупи личен автомобил, трябва и да си осигури място за паркиране - гараж, дворното място, подземно паркомясто или друга алтернатива, но не и да разчита на място на улицата. Там няма места за всички коли!!!
В нормалните страни има обществени паркинги. Къде са те във Варна?
Проблемът започна отдавна.. когато започна застрояването, но все още имаше паркоместа и хората не искаха да купуват такива с новите жилища. Строителите нямаха и как да ги продават и шмекируваха, после и доста гаражи станаха на магазинчета и жилища и тн... отделно част от гаражите са там, но со килер, а колата е отпред... колите станаха безобразно евтини за притежание и то колкото по-стара, счупена и цапаща - още по-евтино. Та с 2 думи... проблемът е причинен от самите нас ...
Който си закупи личен автомобил, трябва и да си осигури място за паркиране - гараж, дворното място, подземно паркомясто или друга алтернатива, но не и да разчита на място на улицата. Там няма места за всички коли!!!
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!