Първи подробности за бъдещото леко метро във Варна: Общата дължина на линиите ще е 62,2 км

25.03.2021 / 13:35 15

илюстрации Live.Varna.bg

Предпроектното проучване за разширението на бул. „Цар Освободител“ до летището и изграждане на скоростен екологичен транспорт (леко метро) до Индустриална зона Варна е готово. Двата проекта са от ключово значение за Варна, защото гарантират облекчаване на трафика, осигуряване на бърз, модерен и ефективен транспорт и подобряване на качеството на въздуха, съобщиха от общината.

С решение на Общински съвет - Варна процедурата бе задействана и проучването вече е готово, съобщи днес кметът на Варна Иван Портних.  Проектите са предвидени в общите устройствени планове на Варна и на Аксаково, тъй като там е в процес за разработка Индустриална зона Варна. Тя ще бъде на около 15 км от морската столица и  ще има нужда от развитие на подходящ транспорт за достъп.

В проучването е направен е подробен анализ на трафика, на пътникопотока, както и индикативен разчет за новите работни места, които ще бъдат открити в промишлените зони и в Индустриална зона Варна. Проследена е взаимовръзката цена - превозна способност - качество на обслужване за различните превозни системи. В разработката са посочени различни варианти за наземни и подземни участъци на лекото метро, които внимателно ще бъдат разгледани от различни експертни групи.

Описани са 5 етапа за развитие на скоростния екологичен транспорт, с обща дължина на трасето от 62,2 км. Първият етап е от бул. „Цар Освободител“ / бул. „Христо Смирненски до Летище Варна – дължина 6,6 км. Втори етап е от Летище Варна до Индустриална зона Варна – 16, 6 км, трети етап - бул. „Цар Освободител“ / бул. „Христо Смирненски" до жп гарата във Варна и Пристанище Варна - Изток – 4, 4 км. Четвърти етап - бул. „Цар Освободител“ / бул. „Христо Смирненски – до Златни пясъци – 18 км, пети етап – от Летище Варна – до Приселци (Камчия) – с дължина 16,6 км.

В предпроектното проучване са представени общи сведения за леките градски железници в Европа и по света за градове, които  са близки по население и натовареност на транспортната система до Варна - от Германия, Белгия, Дания, Нидерландия, САЩ.

Изводът е, че поради относително високата превозна способност (около 20 хил. пътници в час), значително по-малкия размер на инвестициите и не на последно място, кратките срокове на строителство, леките градски железопътни системи от типа на леко метро, намират все по-широко приложение, твърдят авторите на проучването от „Спато“ ООД. Те са категорични, че развитието на алтернативен вид транспорт е силно препоръчителен за Варна. „Приоритет на ЕС и на програмите, които се отварят в момента за следващия период, е стимулирането на нови екологични системи за транспорт в градски условия. Нашият проект е съобразен изцяло с тези изисквания,  което ще ни даде възможност да кандидатстваме  за европейски средства за изграждането на леко метро“, коментира кметът Иван Портних. Предстои документът да бъде разгледан на експертно ниво, предвидено е и широко обществено обсъждане.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
1
Марио (преди 3 години)
Рейтинг: 18735 | Одобрение: 3595
Когато се движа по Варненските улици имам чувсвото ,че  живея в Бангладеж,а крадливия ни продрусан кмет иска да ни прави железница ! Марш ,герберунги неграмотни ,оставка и затвор!!!Ангелче
0
0
Мракобес (преди 3 години)
Рейтинг: 48588 | Одобрение: -947
Да не забравят  да направят буферни паркинзи!!! И да са близки спирките с градския транспорт!
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!
4
3
ас (преди 3 години)
Рейтинг: 159061 | Одобрение: 24981
не не и пак не това нещо не трава да се строи от тази администрация. ще ни излезе по скъпо от целия канал между англия и франция на км. и вероятно няма да работи 3-4 години след построяването като билетната система. и не че нещо ама изкам да питам всички които останаха без работа заради неработещата билетна система дали ще гласват за герб???
5
0
Бай Пешо (преди 3 години)
Рейтинг: 172 | Одобрение: 22
@[url=https://petel.bg/profile/c23273551eac9a90dba9512b8aa5c489.html]Магчо[/url] , кое му е "доброто"? Единственото смислено и нужно от поне 15г. насам е разширението на бул. „Цар Освободител“, всичко друго е поредната помия на тиквата и потника с единствената цел тъпунгерите пак да гласуват за тях и разбира се да откраднат още минимум €300 милиона. Да не говорим пък каква измама е това с "производствена зона Аксаково" и колко милиона се крадат от там
3
0
MrBean (преди 3 години)
Рейтинг: 153328 | Одобрение: -1782
Този безродник да оправи лайняната тръба! И как да не ,копелето от къде се дяна, какво ще съсипе още.Бяла искали нови плажове...тоя железница...
1
0
Drenko (преди 3 години)
Рейтинг: 330 | Одобрение: 75
Дано се реализира, макар, че не съм сигурен във възможностите на строителните фирми във Варна.
2
2
петково (преди 3 години)
Рейтинг: 10910 | Одобрение: -2635
Има много озадачаващи неща в тази раздувка за "метрото". Първо: Защо спира инфото само до втория етап? Виждам етап 5 минава към Казашко и отвъд. Тали смятате да е вторият мост над езерото? Второ: кой и как е обсъждал мястото на тази "индустриална зона", което ми се въжда съвсем не на място, точно върху "Побитите камъни". Трето: Къде е частта към курортите?
2
4
Магчо (преди 3 години)
Рейтинг: 19 | Одобрение: -1
Звучи много добре!
3
0
:) (преди 3 години)
Рейтинг: 36879 | Одобрение: 8184
Тва нема как да стане! Не мой го построите... не го вярвам! То една улица не може да преасфалтирате, без да пропадне.. след 1 час.. остъй, остъй.. Ама иначе хубава схема за крадете сте измислили и за точене на пари от ЕС, свежи идеи ви хрумват. 
10
7
motoristka (преди 3 години)
Рейтинг: 77894 | Одобрение: 36434
Изобщо няма да чета до край този предизборен драйфоч.... Не спираме да се трепем по дупки и неравности, хлътнали и изпъкнали шахти, разнебитен Аспарухов мост, липса на парко места, натрошени тротоари и пр., и пр....., а  ни залъгват с хуморески.... Болест Нашият кмет, май не е от нашият град....:errm:
Минусите от троловете, потвърждават правотата на написаното! :)
5
0
Варна (преди 3 години)
Рейтинг: 92131 | Одобрение: 38206
А кога ще оправите машинките за билети 
"Защо ние убиваме децата?" - зададе въпроса през 1992 година един сръбски войник и сам отговори на него: "Понеже те някога ще порастат и ще дойдат да ни убият вече възрастни".

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама